Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fråga om snowboard boots (32 lashed)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bodisathva" data-source="post: 944589" data-attributes="member: 100778"><p>Byt ut till 9.5 om du kan! Hade samma problem som du ifjol, har storlek 40.5 - 41.5 litet beroende på märke. Köpte sista paret Ion de hade på oneoff, strl 8 satt precis och stortån tog i litet. Trodde det skulle töja ut sig med tiden men det gjorde det inte, gick bra i lössnö/mjukpist men fick ont i fötterna när underlaget blev hårdare. Efter 10 dagars pina i Schweiz på hardpack så tog jag mitt förnuft till fånga o beställde 32 TM2 i size 9 och de sitter underbart! Det skiljer ju också i fotbredd, 32 är kända för att passa litet knubbigare fötter medans burton har gått mot mer normala smala fötter.</p><p>Gällande stans så beror det ju litet på längd och preferens. Det verkar också som det hela tiden blivit litet bredare genom historien. Jag är själv 174 och har en bräda för freeride där jag ligger på ca. 56cm och med bägge fötterna litet vinklade i färdriktningen +18/+8. På min parkbräda ligger jag på 58-60 cm och med duckstans, +18/-10 . Ta ett par dagar och labba litet med stansen så hittar du nog rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bodisathva, post: 944589, member: 100778"] Byt ut till 9.5 om du kan! Hade samma problem som du ifjol, har storlek 40.5 - 41.5 litet beroende på märke. Köpte sista paret Ion de hade på oneoff, strl 8 satt precis och stortån tog i litet. Trodde det skulle töja ut sig med tiden men det gjorde det inte, gick bra i lössnö/mjukpist men fick ont i fötterna när underlaget blev hårdare. Efter 10 dagars pina i Schweiz på hardpack så tog jag mitt förnuft till fånga o beställde 32 TM2 i size 9 och de sitter underbart! Det skiljer ju också i fotbredd, 32 är kända för att passa litet knubbigare fötter medans burton har gått mot mer normala smala fötter. Gällande stans så beror det ju litet på längd och preferens. Det verkar också som det hela tiden blivit litet bredare genom historien. Jag är själv 174 och har en bräda för freeride där jag ligger på ca. 56cm och med bägge fötterna litet vinklade i färdriktningen +18/+8. På min parkbräda ligger jag på 58-60 cm och med duckstans, +18/-10 . Ta ett par dagar och labba litet med stansen så hittar du nog rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fråga om snowboard boots (32 lashed)
Tillbaka
Topp