Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fråga om snowboard boots (32 lashed)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bejnan" data-source="post: 944602" data-attributes="member: 128843"><p>För stora boots är absolut inte kul, dock inte för små heller.. tror dock du har rätt storlek då boots inte är gjord för att sitta eller stå på köksgolvet med. När du åker bräda böjer du lite på benen och automatiskt så trycks hälarna bakåt i skon. 32 packar enligt min erfarenhet ut sig ganska mkt också så är helt övertygad om att du har rätt storlek. Nya boots är inte sköna på foten, och foten somnar om man sitter med bootsen på sig. Sen när man börjar röra sig i backen och köra så försvinner det, men ofta så är högerfoten för mig kall ett par 2-3 åkdagar (större högerfot än vänsterfot). </p><p>Hade enorma problem med mina benhinnor när jag började åka snowboard igen efter ett långt uppehåll (ca 10år). Prövade allt möjligt för att bli av med smärtorna som började efter 2-3 dagar i backen och höll i sig i veckor efteråt. Jag skaffade ortopediska sulor (dyrt), testade olika skydd för skenbenet etc. Det som till slut hjälpte var att gå ner en halv storlek på bootsen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bejnan, post: 944602, member: 128843"] För stora boots är absolut inte kul, dock inte för små heller.. tror dock du har rätt storlek då boots inte är gjord för att sitta eller stå på köksgolvet med. När du åker bräda böjer du lite på benen och automatiskt så trycks hälarna bakåt i skon. 32 packar enligt min erfarenhet ut sig ganska mkt också så är helt övertygad om att du har rätt storlek. Nya boots är inte sköna på foten, och foten somnar om man sitter med bootsen på sig. Sen när man börjar röra sig i backen och köra så försvinner det, men ofta så är högerfoten för mig kall ett par 2-3 åkdagar (större högerfot än vänsterfot). Hade enorma problem med mina benhinnor när jag började åka snowboard igen efter ett långt uppehåll (ca 10år). Prövade allt möjligt för att bli av med smärtorna som började efter 2-3 dagar i backen och höll i sig i veckor efteråt. Jag skaffade ortopediska sulor (dyrt), testade olika skydd för skenbenet etc. Det som till slut hjälpte var att gå ner en halv storlek på bootsen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fråga om snowboard boots (32 lashed)
Tillbaka
Topp