Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
FRÅGA TILL ALLA SKIDÅKARE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1275554" data-attributes="member: 33485"><p>[USER=185473]@vegede[/USER] att trycka en pjäxa betyder att man värmer och belastar plasten för att ändra formen på den. I detta fall för att få mer utrymme på längden men det går att ändra formen på pjäxan på alla möjliga och omöjliga vis. Fötter kan se väldigt olika ut och få fötter ser ut som en pjäxa.</p><p></p><p></p><p>Jag brukar i regel försöka hitta en pjäxa som funkar så bra som möjligt från start. Det är relativt få som behöver värma hela skalet (vilket går att göra på många pjäxor), jag gör det i r gel när alternativen är få och behöver ett lämpligt utgångsläge för vidare arbete. Skalet kollapsar en del under sin egna vikt så om pjäxan inte är för trång över hela foten, som jag misstänker med din väns fötter, får man ofta lite för mycket plats på vissa ställen.</p><p></p><p>Pjäxor som sitter bra är bra för all typ av åkning.</p><p></p><p>Det här träffar lite för väl. Trots tillgång till en pjäxverkstad har jag aldrig tryckt anklarna i något kryptonskal även om jag behöver. Nånting skomakarens barn osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1275554, member: 33485"] [USER=185473]@vegede[/USER] att trycka en pjäxa betyder att man värmer och belastar plasten för att ändra formen på den. I detta fall för att få mer utrymme på längden men det går att ändra formen på pjäxan på alla möjliga och omöjliga vis. Fötter kan se väldigt olika ut och få fötter ser ut som en pjäxa. Jag brukar i regel försöka hitta en pjäxa som funkar så bra som möjligt från start. Det är relativt få som behöver värma hela skalet (vilket går att göra på många pjäxor), jag gör det i r gel när alternativen är få och behöver ett lämpligt utgångsläge för vidare arbete. Skalet kollapsar en del under sin egna vikt så om pjäxan inte är för trång över hela foten, som jag misstänker med din väns fötter, får man ofta lite för mycket plats på vissa ställen. Pjäxor som sitter bra är bra för all typ av åkning. Det här träffar lite för väl. Trots tillgång till en pjäxverkstad har jag aldrig tryckt anklarna i något kryptonskal även om jag behöver. Nånting skomakarens barn osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
FRÅGA TILL ALLA SKIDÅKARE
Tillbaka
Topp