Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 508017" data-attributes="member: 12644"><p>Välkommen till forumet.</p><p></p><p>Redan efter andra stycket tänkte jag "purple haze, purple haze, purple haze" så det va kul att se att du redan tittat på dom. Voodoo Child tror jag är lite mer för svenska backar. Jag har bara provåkt PH och då i svensk pist och jag skulle inte va rädd för att köra den som sverigeskida. Och skulle jag till alperna är det mitt förstahandsval. LÄTT! Den är helt supergrym, men då har jag ju inte åkt den i annat än pist. Dock kostar den 9000:- UTAN bindning.</p><p></p><p>Jag är 186cm och väger 73kg och jag hade tagit 172cm-skidan. Vet inte om du ska gå upp på 182'an? Kanske, kanske inte. Det överlåter jag åt andra att bedömma.</p><p></p><p>Bindningar? Nån bra som tål mycket. MINST 14-bindning.</p><p></p><p>Duckstance? Absolut! Det var det på dom PH jag testade och jag ser det bara som positivt. Vet dock inte hur det är om man t.ex. går på tur med dom med randoneebindning eller åker switch i parken. Men för pist/puder, lätt duck!</p><p></p><p>Good luck</p><p></p><p>ps. förstår att du är less på Scratch'en, jag hade själv dom för ett par år sen och dom är totalt värdelösa i puder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 508017, member: 12644"] Välkommen till forumet. Redan efter andra stycket tänkte jag "purple haze, purple haze, purple haze" så det va kul att se att du redan tittat på dom. Voodoo Child tror jag är lite mer för svenska backar. Jag har bara provåkt PH och då i svensk pist och jag skulle inte va rädd för att köra den som sverigeskida. Och skulle jag till alperna är det mitt förstahandsval. LÄTT! Den är helt supergrym, men då har jag ju inte åkt den i annat än pist. Dock kostar den 9000:- UTAN bindning. Jag är 186cm och väger 73kg och jag hade tagit 172cm-skidan. Vet inte om du ska gå upp på 182'an? Kanske, kanske inte. Det överlåter jag åt andra att bedömma. Bindningar? Nån bra som tål mycket. MINST 14-bindning. Duckstance? Absolut! Det var det på dom PH jag testade och jag ser det bara som positivt. Vet dock inte hur det är om man t.ex. går på tur med dom med randoneebindning eller åker switch i parken. Men för pist/puder, lätt duck! Good luck ps. förstår att du är less på Scratch'en, jag hade själv dom för ett par år sen och dom är totalt värdelösa i puder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Tillbaka
Topp