Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 508023"><p>Har inga skidor för test längre då vi inte samarbetar med Hendryx något mer tyvärr.</p><p></p><p>Däremot så tycker jag att du skall satsa på två skidor. Ett par för puder och ett par för allround åkning. Hendryx funkar bra i som "onequiverskida" men som säsongare kommer du sakna ett par skidor med 120+ midja för fluff dagarna då. Och Hendryxen är som Blackriver skriver kanske inte alltför roligt för uppkört om du jämför med många andra skidor.</p><p></p><p>Rekommenderar att du provar Duck först då det är lite annorlunda jämfört med att åka vanligt så.</p><p></p><p>Duck har jag skidor med för test. Både telemark(monterade upp dess för 3 år sedan till en Schweizare) och vanliga skidor som är mina privata om du vill prova.</p><p></p><p>//H</p><p></p><p>Obs: Allt detta ovanför är mina egna åsikter.</p><p></p><p>Edit: Har inte förstått detta med säsongare som åker iväg med ett par skidor. Bättre att ha två bra skidor istället för ett par.</p><p>Edit 2: Jester är en sjukt bra binding för övrigt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 508023"] Har inga skidor för test längre då vi inte samarbetar med Hendryx något mer tyvärr. Däremot så tycker jag att du skall satsa på två skidor. Ett par för puder och ett par för allround åkning. Hendryx funkar bra i som "onequiverskida" men som säsongare kommer du sakna ett par skidor med 120+ midja för fluff dagarna då. Och Hendryxen är som Blackriver skriver kanske inte alltför roligt för uppkört om du jämför med många andra skidor. Rekommenderar att du provar Duck först då det är lite annorlunda jämfört med att åka vanligt så. Duck har jag skidor med för test. Både telemark(monterade upp dess för 3 år sedan till en Schweizare) och vanliga skidor som är mina privata om du vill prova. //H Obs: Allt detta ovanför är mina egna åsikter. Edit: Har inte förstått detta med säsongare som åker iväg med ett par skidor. Bättre att ha två bra skidor istället för ett par. Edit 2: Jester är en sjukt bra binding för övrigt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Tillbaka
Topp