Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cjwk" data-source="post: 508047" data-attributes="member: 91059"><p>Tack igen för hjälpsamma svar.</p><p></p><p>Att jag fått upp ögonen för Purple Haze är just att jag ville ha ett par skidor som kan göra det mesta (av vad jag önskar: pist offpist och lite hopp) och komma undan att behöva flera skidor om jag bara åker iväg till Alperna över en vecka. </p><p></p><p>Jag förstår resonemanget att ha fler skidor när man är borta en hel säsong. Kanske kan jag då hyra riktiga fatskis när de dagarna hägrar och sedan ha något i PH stilen + ett par racers?</p><p></p><p>Vad finns det för liknande alternativ jämtemot Purple Haze som ni kan rekomendera?</p><p>Snowgod har du något exempel på ett "rejält allroundredskap" så jag förstår mer exakt vilken typ av skida du syftar på?</p><p></p><p>Uppkört är det ju nästan varenda eftermiddag om solen legat på t.ex. (antar att det är det underlaget som inte lämpar sig för Purple Haze) Men hur illa är det med ett par PH i det läget? Om man åker väldigt aktivt då, fungerar det okej?</p><p></p><p>Jag börjar inse att ett test vore det bästa för mig. Jag har ju testat Mojo 94 men det är väl inte direkt samma sak. Tänkte dock om man kunde ha det som referenspunkt för att jämföra?</p><p></p><p>@Hasse: Är det så att du har en skidshop eller liknande då du pratar om samarbete med Hendryx, eller missuppfattar jag helt nu?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cjwk, post: 508047, member: 91059"] Tack igen för hjälpsamma svar. Att jag fått upp ögonen för Purple Haze är just att jag ville ha ett par skidor som kan göra det mesta (av vad jag önskar: pist offpist och lite hopp) och komma undan att behöva flera skidor om jag bara åker iväg till Alperna över en vecka. Jag förstår resonemanget att ha fler skidor när man är borta en hel säsong. Kanske kan jag då hyra riktiga fatskis när de dagarna hägrar och sedan ha något i PH stilen + ett par racers? Vad finns det för liknande alternativ jämtemot Purple Haze som ni kan rekomendera? Snowgod har du något exempel på ett "rejält allroundredskap" så jag förstår mer exakt vilken typ av skida du syftar på? Uppkört är det ju nästan varenda eftermiddag om solen legat på t.ex. (antar att det är det underlaget som inte lämpar sig för Purple Haze) Men hur illa är det med ett par PH i det läget? Om man åker väldigt aktivt då, fungerar det okej? Jag börjar inse att ett test vore det bästa för mig. Jag har ju testat Mojo 94 men det är väl inte direkt samma sak. Tänkte dock om man kunde ha det som referenspunkt för att jämföra? @Hasse: Är det så att du har en skidshop eller liknande då du pratar om samarbete med Hendryx, eller missuppfattar jag helt nu? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Tillbaka
Topp