Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cjwk" data-source="post: 508334" data-attributes="member: 91059"><p>Det låter ju ändå överkomligt i mina öron, med tanke på vilka tandpetare jag åkt på innan som inte greppat i något alls. Dock kan jag ju inte bara gå efter att de ska vara bättre än vad jag har nu för då behövber jag verkligen inte punga ut 9000. </p><p>Några extrema offpistskidor (40m svängradie) är jag nog inte så sugen på då det ofta blir piståkning med det sällskapet jag åker. </p><p>Om vi jämför en bra pistskida (á la Svensson) med PH i uppkört och nyfryst beter sig pistskidan bättre då? Läste att PH har mjukt/obefintligt spann, vad resulterar det i mer än skön offpiståkning?</p><p></p><p> [USER=12644]@JockeSki[/USER]: Jag tackar för allt "Svammel", för mig är det mycket bättre än så. Du har helt övertygat mig till bättre bindningar, kanske kan de ordna ett bra pris med 14 bindningar istället. De Scratch jag har, har aldrig svikit mig, men den ena skistoppern är sådär, Kanske billigt och enkelt att fixa?</p><p></p><p>Jag har nog även samma mentalitet och idé som du och det du skriver låter vettigt och övertygande. Jag har ej heller fått något konkret annat förslag än PH, enbart att den inte är perfekt, vilket säkert ingen skida är. Finns det några andra konkreta förslag på skidor som är värt att testa? Och hur ärskillnaden mellan Mojo 94 och Purple Haze om någon testat båda?</p><p></p><p>Tack än en gång för alla svar! Det är toppen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cjwk, post: 508334, member: 91059"] Det låter ju ändå överkomligt i mina öron, med tanke på vilka tandpetare jag åkt på innan som inte greppat i något alls. Dock kan jag ju inte bara gå efter att de ska vara bättre än vad jag har nu för då behövber jag verkligen inte punga ut 9000. Några extrema offpistskidor (40m svängradie) är jag nog inte så sugen på då det ofta blir piståkning med det sällskapet jag åker. Om vi jämför en bra pistskida (á la Svensson) med PH i uppkört och nyfryst beter sig pistskidan bättre då? Läste att PH har mjukt/obefintligt spann, vad resulterar det i mer än skön offpiståkning? [USER=12644]@JockeSki[/USER]: Jag tackar för allt "Svammel", för mig är det mycket bättre än så. Du har helt övertygat mig till bättre bindningar, kanske kan de ordna ett bra pris med 14 bindningar istället. De Scratch jag har, har aldrig svikit mig, men den ena skistoppern är sådär, Kanske billigt och enkelt att fixa? Jag har nog även samma mentalitet och idé som du och det du skriver låter vettigt och övertygande. Jag har ej heller fått något konkret annat förslag än PH, enbart att den inte är perfekt, vilket säkert ingen skida är. Finns det några andra konkreta förslag på skidor som är värt att testa? Och hur ärskillnaden mellan Mojo 94 och Purple Haze om någon testat båda? Tack än en gång för alla svar! Det är toppen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Tillbaka
Topp