Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 508343" data-attributes="member: 1008"><p>Du skulle kunna kolla på Nordicas Zero, en bred twintip som jag tyvärr inte vet svängradien på men har kompisar som åker på dom och är nöjda.</p><p></p><p>Dessutom med din storlek så borde du verkligen gå på en längre skida. Jag är 180/85 och skulle aldrig komma på tanken att åka offpist med skidor under min egen kroppslängd. Egentligen åker jag aldrig offpist med skidor kortare än 190cm då du tappar oerhört mycket i stabilitet och flyt på en kortare skida.</p><p></p><p>Så jag skulle rekommendera minst 185cm långa skidor åt dig, det är absolut inga problem att komma runt treor och nån femma med ett par storbergslagg så det behöver du inte vara rädd för. Jag har t ex inga problem att köra park med mina 191:or med 103mm midja. Betänk också att en del längd försvinner iom att det är twintip.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 508343, member: 1008"] Du skulle kunna kolla på Nordicas Zero, en bred twintip som jag tyvärr inte vet svängradien på men har kompisar som åker på dom och är nöjda. Dessutom med din storlek så borde du verkligen gå på en längre skida. Jag är 180/85 och skulle aldrig komma på tanken att åka offpist med skidor under min egen kroppslängd. Egentligen åker jag aldrig offpist med skidor kortare än 190cm då du tappar oerhört mycket i stabilitet och flyt på en kortare skida. Så jag skulle rekommendera minst 185cm långa skidor åt dig, det är absolut inga problem att komma runt treor och nån femma med ett par storbergslagg så det behöver du inte vara rädd för. Jag har t ex inga problem att köra park med mina 191:or med 103mm midja. Betänk också att en del längd försvinner iom att det är twintip. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor i samband med skidköp
Tillbaka
Topp