Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor innan köp- K2 ObSETHed 189 och bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjokeckset" data-source="post: 911086" data-attributes="member: 121663"><p>Jo jag är ju rätt så stor och tung. Enligt DIN-räknare hamnar jag dock på 8,5-9DIN på både Marker och Salomons bindningar. Kunde gå upp mot 10 om det verkligen behövdes, enligt DIN-räknaren då.</p><p></p><p>Som jag förstått det blir bindningen robustare ju högre DIN den klarar = mera metall?</p><p></p><p>Driver ska ju ha förstärkt tådel så det var därför jag sneglade åt den och hoppades det skulle vara det givna valet. STH16 finns av nån anledning inte kvar på sport-conrad och Jestern skjutsar upp hela paketet i pris rätt så ordentligt. Kanske ska överväga den ändå?</p><p></p><p>Är ju som sagt lång och tung. Kommer skidan orka bära mig i undersköna puderlandskap eller borde jag köra på något bredare, typ Hellbent? Enligt interwebzz så ska både Obsethed och hellbent "egentligen" vara 192. Hur mycket sanning det nu må vara i det men i vilket fall som helst bara till fördel för mig känns det som.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjokeckset, post: 911086, member: 121663"] Jo jag är ju rätt så stor och tung. Enligt DIN-räknare hamnar jag dock på 8,5-9DIN på både Marker och Salomons bindningar. Kunde gå upp mot 10 om det verkligen behövdes, enligt DIN-räknaren då. Som jag förstått det blir bindningen robustare ju högre DIN den klarar = mera metall? Driver ska ju ha förstärkt tådel så det var därför jag sneglade åt den och hoppades det skulle vara det givna valet. STH16 finns av nån anledning inte kvar på sport-conrad och Jestern skjutsar upp hela paketet i pris rätt så ordentligt. Kanske ska överväga den ändå? Är ju som sagt lång och tung. Kommer skidan orka bära mig i undersköna puderlandskap eller borde jag köra på något bredare, typ Hellbent? Enligt interwebzz så ska både Obsethed och hellbent "egentligen" vara 192. Hur mycket sanning det nu må vara i det men i vilket fall som helst bara till fördel för mig känns det som. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor innan köp- K2 ObSETHed 189 och bindning
Tillbaka
Topp