Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor kring Salomon Rocker 2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 974339" data-attributes="member: 13307"><p>Tycker nyckelordet är lekfull. Om lekfullheten är det viktigaste så tycker jag du ska gå på 108an i längsta längd. 115 är mer köttig köra-rakt-framskida även om den är väldigt allround och inte alls så brötig som vissa andra chargeskidor. Vissa kommer säkert att hojta på att du ska ta R2 122 istället som är storebror till 108, men det beror på vad du har att komplettera med samt var du ska åka. Det kan även bli ett rätt stort ombyte om du går från pistskidor på runt 80mm midja hela vägen till 122.</p><p></p><p>När det gäller bindningar så är den stora frågan om du ska tura ngt med dem och isf hur mkt. Eftersom du inte nämner ngt om det så är det sannolikt så att du inte ska gå så mkt och då föreslår jag nya Guardian från Salomon. Åkte en del på den ifjol och tycker den åker precis som de flesta utförsbindningar gör. De väger mer, men ger fördelen att du kan lösgöra hälen och gå på tur. Alternativ är Marker Duke eller Tyrolia Adrenalin? Ska du inte tura så är Sth Drivermodellerna bra bindningar. Sannolikt Sth 14 eller 16 mtp din vikt och ev skostorlek. Vad brukar du ha DIN-inställningen på? Alternativ finns från såväl look/rossignol, marker samt tyrolia med familj, men det är ganska snyggt att hålla ihop märke med märke imho <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Kortversion: 190 cm R2 108 med Sth 14/16 om du inte ska tura eller R2 108 med Guardian om du ska tura...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 974339, member: 13307"] Tycker nyckelordet är lekfull. Om lekfullheten är det viktigaste så tycker jag du ska gå på 108an i längsta längd. 115 är mer köttig köra-rakt-framskida även om den är väldigt allround och inte alls så brötig som vissa andra chargeskidor. Vissa kommer säkert att hojta på att du ska ta R2 122 istället som är storebror till 108, men det beror på vad du har att komplettera med samt var du ska åka. Det kan även bli ett rätt stort ombyte om du går från pistskidor på runt 80mm midja hela vägen till 122. När det gäller bindningar så är den stora frågan om du ska tura ngt med dem och isf hur mkt. Eftersom du inte nämner ngt om det så är det sannolikt så att du inte ska gå så mkt och då föreslår jag nya Guardian från Salomon. Åkte en del på den ifjol och tycker den åker precis som de flesta utförsbindningar gör. De väger mer, men ger fördelen att du kan lösgöra hälen och gå på tur. Alternativ är Marker Duke eller Tyrolia Adrenalin? Ska du inte tura så är Sth Drivermodellerna bra bindningar. Sannolikt Sth 14 eller 16 mtp din vikt och ev skostorlek. Vad brukar du ha DIN-inställningen på? Alternativ finns från såväl look/rossignol, marker samt tyrolia med familj, men det är ganska snyggt att hålla ihop märke med märke imho ;) Kortversion: 190 cm R2 108 med Sth 14/16 om du inte ska tura eller R2 108 med Guardian om du ska tura... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Frågor kring Salomon Rocker 2
Tillbaka
Topp