Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Frågor kring utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1018759" data-attributes="member: 33485"><p>Ofta kan det vara en lite halvtaskig idé att köpa begagnade jibbplank, då de ofta är skrot efter ett par dagar på räcken.</p><p></p><p>Med det sagt så är det mest troligt att du under en säsong kommer att testa på åkning utanför pisterna. Inte nog med det, du kommer förmodligen också tycka att det är jäkligt kul att åka utanför och senare komma på att lite bredare skidor är ännu roligare. Så för att spara lite tid, pengar och besvär så tycker jag att du ska kika på de något bredare jibbskidorna.</p><p></p><p>Line blend poppar snabbt upp i mitt huvud som en tänkbar kandidat men det finns givetvis en hel uppsjö med jibbskidor med lite rocker/early rise och en midja någonstans ungefär mellan 90-105mm midjebredd.</p><p></p><p>Med informationen du har givit oss så är det faktiskt fantastiskt svårt att komma med konkreta tips eftersom du inte riktigt vet vad du har åkt på tidigare och vad du tyckte om de skidorna, vilket gör det svårt för dig att välja själv osv... Det enda riktiga rådet jag kan ge är att hitta skidor som känns lagom i längd, och som uppfyller kraven ovan, och köpa de du får billigast/tycker ser bäst ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1018759, member: 33485"] Ofta kan det vara en lite halvtaskig idé att köpa begagnade jibbplank, då de ofta är skrot efter ett par dagar på räcken. Med det sagt så är det mest troligt att du under en säsong kommer att testa på åkning utanför pisterna. Inte nog med det, du kommer förmodligen också tycka att det är jäkligt kul att åka utanför och senare komma på att lite bredare skidor är ännu roligare. Så för att spara lite tid, pengar och besvär så tycker jag att du ska kika på de något bredare jibbskidorna. Line blend poppar snabbt upp i mitt huvud som en tänkbar kandidat men det finns givetvis en hel uppsjö med jibbskidor med lite rocker/early rise och en midja någonstans ungefär mellan 90-105mm midjebredd. Med informationen du har givit oss så är det faktiskt fantastiskt svårt att komma med konkreta tips eftersom du inte riktigt vet vad du har åkt på tidigare och vad du tyckte om de skidorna, vilket gör det svårt för dig att välja själv osv... Det enda riktiga rådet jag kan ge är att hitta skidor som känns lagom i längd, och som uppfyller kraven ovan, och köpa de du får billigast/tycker ser bäst ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Frågor kring utrustning
Tillbaka
Topp