Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frågor kring valla nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1081764" data-attributes="member: 12152"><p>Förutom punkten om kanterna så kan jag dra en ren copy-paste på det där för att beskriva hur jag går tillväga när jag vallar inför långlopp på längdskidor. Där läggs det ner REJÄLT med tid inför varje gång. Flera timmar ibland på huvudparet även fast jag vet att det egentligen inte spelar någon som helst roll med tanke på min beskedliga nivå i den grenen. På alpinsidan är jag inte alls lika noga. Men jag vet hur bra ett par Bud66-vallade skidor glider. Han la en halvdag på ett par Line Opus tillhörande mig förra vintern och jag kan intyga att det var ett sjuhelvetes glid efter den behandlingen. Det är inte så stor skillnad att jag hade bemödat mig att göra det själv varje gång, men skidorna hade den där goa [tirolerösterikiska] "Am Start... Ingemaar Steenmark"[/tirolerösterikiska]-känslan som gör att man luftar glasögonen innan man drar iväg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1081764, member: 12152"] Förutom punkten om kanterna så kan jag dra en ren copy-paste på det där för att beskriva hur jag går tillväga när jag vallar inför långlopp på längdskidor. Där läggs det ner REJÄLT med tid inför varje gång. Flera timmar ibland på huvudparet även fast jag vet att det egentligen inte spelar någon som helst roll med tanke på min beskedliga nivå i den grenen. På alpinsidan är jag inte alls lika noga. Men jag vet hur bra ett par Bud66-vallade skidor glider. Han la en halvdag på ett par Line Opus tillhörande mig förra vintern och jag kan intyga att det var ett sjuhelvetes glid efter den behandlingen. Det är inte så stor skillnad att jag hade bemödat mig att göra det själv varje gång, men skidorna hade den där goa [tirolerösterikiska] "Am Start... Ingemaar Steenmark"[/tirolerösterikiska]-känslan som gör att man luftar glasögonen innan man drar iväg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frågor kring valla nya skidor
Tillbaka
Topp