Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frågor kring valla nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1081765" data-attributes="member: 29440"><p>Håller med, struktur är viktig men den måste ligga i belaget. Har du mjuk valla så kommer överflödig valla att försvinna efter ett par åk så att strukturen kommer fram.</p><p>Efter ett tag försvinner ju strukteren och då måste den läggas om. Då hjälper inte borstning mycket, möjligen stålborste men det det blir inte alls lika bra som om du lämnar in skidan för att få ny struktur.</p><p>Jag brukar också borsta ut vallan ur strukturen, oftast bara med nylonborste då, så håller strukturen längre. Sicklar man för hårt med stålsickel så sliter man också mer på strukturen.</p><p>Jag är kanske lite skadad då jag har hållt på och tävlat. Men visst är det skillnad på olika vallor som i varje fall jag märker. Pratar inte om att jaga hundradelar utan känslan av att skidan glider mycket lättare vilket gör allt mycket roligare.</p><p>Vill man och tycker man det är roligt så är det bara att testa.</p><p>Man kan lägga struktur själv om man vill men det är lite överkurs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1081765, member: 29440"] Håller med, struktur är viktig men den måste ligga i belaget. Har du mjuk valla så kommer överflödig valla att försvinna efter ett par åk så att strukturen kommer fram. Efter ett tag försvinner ju strukteren och då måste den läggas om. Då hjälper inte borstning mycket, möjligen stålborste men det det blir inte alls lika bra som om du lämnar in skidan för att få ny struktur. Jag brukar också borsta ut vallan ur strukturen, oftast bara med nylonborste då, så håller strukturen längre. Sicklar man för hårt med stålsickel så sliter man också mer på strukturen. Jag är kanske lite skadad då jag har hållt på och tävlat. Men visst är det skillnad på olika vallor som i varje fall jag märker. Pratar inte om att jaga hundradelar utan känslan av att skidan glider mycket lättare vilket gör allt mycket roligare. Vill man och tycker man det är roligt så är det bara att testa. Man kan lägga struktur själv om man vill men det är lite överkurs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frågor kring valla nya skidor
Tillbaka
Topp