Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zag" data-source="post: 59271" data-attributes="member: 33789"><p>Om du e villig att kanske slagga en natt på flygplatsen så kan du nog få lift till cham. Jag har varit där ett flertal gånger då jag har skjutsat och hämtat polare som vart hemma, och varje gång har jag kikat runt lite efter nån kille med mycket prylar och en skylt som det står chamonix på... Det kommer väl att kosta dig 0-10 E.. E du något mindre gniden så kan du ta bussen istället. Kostar typ 30E eller nåt (rätta mig om jag har fel nån). Inte lika coolt dock..</p><p></p><p>Om du gillar att åka pist. Åk inte dit, åk nån annanstans..</p><p>Dock så kan jag meddela att Les Houches har de bästa pisterna i cham. De e ju där störtloppet går t ex. Jag valde att skinna upp för hela systemet för att få tillbaka lite kondition efter en sjukdom (nåt som jag inte tänker göra om...) Andra liftkortsbestämmelser dock... kolla upp! </p><p></p><p>Bussar funkar bra. Krig på puderdagar dock...</p><p></p><p>Du e lite (mycket) sent ute för att fixa billigt boende enkelt nu... Men om du inte ska stanna alltför länge så e vandrarhem alltid bra (e rätt ok även under längre tid faktiskt) Kan rekommendera Le Chamoniard Volant i La Frasse.. Kommer att jobba och bo där i januari, innan jag måste åka tillbaks till plugget.. 5-10 min promenad till centrum.. </p><p></p><p>Lycka till med vintern!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zag, post: 59271, member: 33789"] Om du e villig att kanske slagga en natt på flygplatsen så kan du nog få lift till cham. Jag har varit där ett flertal gånger då jag har skjutsat och hämtat polare som vart hemma, och varje gång har jag kikat runt lite efter nån kille med mycket prylar och en skylt som det står chamonix på... Det kommer väl att kosta dig 0-10 E.. E du något mindre gniden så kan du ta bussen istället. Kostar typ 30E eller nåt (rätta mig om jag har fel nån). Inte lika coolt dock.. Om du gillar att åka pist. Åk inte dit, åk nån annanstans.. Dock så kan jag meddela att Les Houches har de bästa pisterna i cham. De e ju där störtloppet går t ex. Jag valde att skinna upp för hela systemet för att få tillbaka lite kondition efter en sjukdom (nåt som jag inte tänker göra om...) Andra liftkortsbestämmelser dock... kolla upp! Bussar funkar bra. Krig på puderdagar dock... Du e lite (mycket) sent ute för att fixa billigt boende enkelt nu... Men om du inte ska stanna alltför länge så e vandrarhem alltid bra (e rätt ok även under längre tid faktiskt) Kan rekommendera Le Chamoniard Volant i La Frasse.. Kommer att jobba och bo där i januari, innan jag måste åka tillbaks till plugget.. 5-10 min promenad till centrum.. Lycka till med vintern! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om Chamonix
Tillbaka
Topp