Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
frågor om gearbox och bakväxel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kosmos" data-source="post: 521687" data-attributes="member: 83184"><p>1. Gearbox är bättre men mycket dyrare, för att växlarna inte sticker ut är det mycket svårare att förstöra dom och att du kan växla med gearbox utan att trampa. Finns säkert mer fördelar men kommer inte på mer just nu.</p><p></p><p>2. Jag tror att short vill man ha om man inte vill lägga ner så mycket pengar på förstörda växlar och om man inte vill ha växeln förstörd hela tiden. Nackdelen är att växelarmen är kort så att växlarna går i senare. Medium har dom som vill ha bättre växel men har råd med att betala några nya växlar. Har själv medium längd på min växel och jag har slagit i den ett antal gånger i stenar och skit.</p><p></p><p>3. I Downhill trampar man uta helvete!!! Om man skulle ha singelspeed skulle man antingen ha en växel så man kommer iväg snabbt i starten eller en trög växel så man kan trampa i högre hastigheter. Därför måste man ha några växlar när man kör downhill. Dessutom har min kompis testat att sätta på singelspeed på sin dh hoj men när bakdämpen dämpar knäcks kedjan pga att den töjs ut. För dom som har mycket pengar och inte vill strula med växlar är gearbox ett väldigt bra alternativ!!</p><p></p><p>Blev lite rörigt med svaren, men hoppas att jag svarat på det mesta.</p><p></p><p>/Mathias</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kosmos, post: 521687, member: 83184"] 1. Gearbox är bättre men mycket dyrare, för att växlarna inte sticker ut är det mycket svårare att förstöra dom och att du kan växla med gearbox utan att trampa. Finns säkert mer fördelar men kommer inte på mer just nu. 2. Jag tror att short vill man ha om man inte vill lägga ner så mycket pengar på förstörda växlar och om man inte vill ha växeln förstörd hela tiden. Nackdelen är att växelarmen är kort så att växlarna går i senare. Medium har dom som vill ha bättre växel men har råd med att betala några nya växlar. Har själv medium längd på min växel och jag har slagit i den ett antal gånger i stenar och skit. 3. I Downhill trampar man uta helvete!!! Om man skulle ha singelspeed skulle man antingen ha en växel så man kommer iväg snabbt i starten eller en trög växel så man kan trampa i högre hastigheter. Därför måste man ha några växlar när man kör downhill. Dessutom har min kompis testat att sätta på singelspeed på sin dh hoj men när bakdämpen dämpar knäcks kedjan pga att den töjs ut. För dom som har mycket pengar och inte vill strula med växlar är gearbox ett väldigt bra alternativ!! Blev lite rörigt med svaren, men hoppas att jag svarat på det mesta. /Mathias [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
frågor om gearbox och bakväxel
Tillbaka
Topp