Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Frågor om Insted/Bilplats
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GnarF" data-source="post: 33577" data-attributes="member: 31677"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag pluggade där säsongen 2000.</p><p>För mig var det det bästa jag gjort på många år (är 29 bast).</p><p>Franska lärare vilka överlag var skitbra tyckte jag.</p><p>Det är svårt att ha disciplin i en omgivning som Cham men har man det kan man lära sig bra franska, jag kunde inte ett ord när jag kom dit så nu kan jag föra i stort sett alla samtal nu. KUL!</p><p>Bodde nära Aiguille du Midi (ca 300m) liften i en 2a, helt OK med franska mått mätt.</p><p>Jag bodde med 2 svenska killar men på kursen fanns engelsmän också och du kan hamna med vem som helst på kursen, man kan dock ha önskemål.</p><p>Där vi bodde fanns skåp ör skidor i kälalren på huset men vi ansåg dem inte säkra nog ens med lås så vi hade allt i lgh.</p><p>Storlek på lgh var kanske 40kvm men det finns i alla storlekar.</p><p>Jag valde budgetalternativet på boende via INSTED.</p><p>Man betalade deposition när man kom dit samt hyran i förskott vill jag minnas.</p><p>Efter man checkat ut fick man vatten och elräkning hemskickad.</p><p>INSTED fixade denna plats men det är MKT billigare om man fixar bostad själv när man kommer ned eller via de agenter som finns.</p><p>Kolla Chamonix.com.</p><p>Man kan boka vandrarhem under tiden man letar, en plats går bra att finna på under en vecka med lite tur.</p><p>Är man flera och vill bo tillsammans kan det bli svårt.</p><p>Lycka till</p><p></p><p></p><p>Angående transport ned så är jag ute efter en bilplats också.</p><p>Jag ska säsonga där nu dör 3e vintern i rad så finns det plats är jag intresserad. Släng ett mail till mig om plats finnes eller ni vet om några som ska ned.</p><p></p><p>Mvh /Matte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GnarF, post: 33577, member: 31677"] Hej! Jag pluggade där säsongen 2000. För mig var det det bästa jag gjort på många år (är 29 bast). Franska lärare vilka överlag var skitbra tyckte jag. Det är svårt att ha disciplin i en omgivning som Cham men har man det kan man lära sig bra franska, jag kunde inte ett ord när jag kom dit så nu kan jag föra i stort sett alla samtal nu. KUL! Bodde nära Aiguille du Midi (ca 300m) liften i en 2a, helt OK med franska mått mätt. Jag bodde med 2 svenska killar men på kursen fanns engelsmän också och du kan hamna med vem som helst på kursen, man kan dock ha önskemål. Där vi bodde fanns skåp ör skidor i kälalren på huset men vi ansåg dem inte säkra nog ens med lås så vi hade allt i lgh. Storlek på lgh var kanske 40kvm men det finns i alla storlekar. Jag valde budgetalternativet på boende via INSTED. Man betalade deposition när man kom dit samt hyran i förskott vill jag minnas. Efter man checkat ut fick man vatten och elräkning hemskickad. INSTED fixade denna plats men det är MKT billigare om man fixar bostad själv när man kommer ned eller via de agenter som finns. Kolla Chamonix.com. Man kan boka vandrarhem under tiden man letar, en plats går bra att finna på under en vecka med lite tur. Är man flera och vill bo tillsammans kan det bli svårt. Lycka till Angående transport ned så är jag ute efter en bilplats också. Jag ska säsonga där nu dör 3e vintern i rad så finns det plats är jag intresserad. Släng ett mail till mig om plats finnes eller ni vet om några som ska ned. Mvh /Matte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Frågor om Insted/Bilplats
Tillbaka
Topp