Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om livet i Innsbruck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakbob" data-source="post: 1037642" data-attributes="member: 34883"><p>Arbetskulturen där är ju lite annorlunda än hemma. Du har säkert testat på att arbeta där och har koll på sånt här, men orkar du i längden arbeta med den hierarkin? En chef som då och då måste markera vem som är chef genom spontanutskällningar är ju inte direkt ovanligt i Österrike. Naturligtvis går det att hitta bra och dåliga chefer där, men standardläget är ju rätt så märkligt jämfört med vad vi är vana vid i Sverige.</p><p></p><p>Jag hade också lust att flytta mot berg, men jag har dessutom krav på kust. Kollade lite på Chile och andra platser men nu har det blivit Norge. Berg, hav, fungerande arbetsmarknad, rätt bra lön dessutom och inga extremlånga veckor. Bergen är inte riktigt lika höga och vissa saker kanske inte är lika exotiska som i Alperna, men jag kommer ut och toppturar så ofta jag vill.</p><p></p><p>Varför just Alperna? Varför just Innsbruck?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakbob, post: 1037642, member: 34883"] Arbetskulturen där är ju lite annorlunda än hemma. Du har säkert testat på att arbeta där och har koll på sånt här, men orkar du i längden arbeta med den hierarkin? En chef som då och då måste markera vem som är chef genom spontanutskällningar är ju inte direkt ovanligt i Österrike. Naturligtvis går det att hitta bra och dåliga chefer där, men standardläget är ju rätt så märkligt jämfört med vad vi är vana vid i Sverige. Jag hade också lust att flytta mot berg, men jag har dessutom krav på kust. Kollade lite på Chile och andra platser men nu har det blivit Norge. Berg, hav, fungerande arbetsmarknad, rätt bra lön dessutom och inga extremlånga veckor. Bergen är inte riktigt lika höga och vissa saker kanske inte är lika exotiska som i Alperna, men jag kommer ut och toppturar så ofta jag vill. Varför just Alperna? Varför just Innsbruck? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om livet i Innsbruck
Tillbaka
Topp