Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om (Offpist) i Livigno...HJÄLP!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 361313" data-attributes="member: 38454"><p>I Livogno finns det gott om stora öppna ytor att spåra upp mellan pisterna och har det snöat så finns det mycket att ta av utan problem. Visst det är inte speciellt brant men det finns mycket plats för att surfa runt och lägga fina svängar i högfart. Du får bara konkurerar intensivt med stora mängder brittiska snowboardåkar om svängarna. Visst finns det pistpoliser som karvar omkring i systemet men om och hur de tar kort är inget jag har sett eller hört något om de 2 gånger jag varit där för några år sedan.</p><p></p><p>Vad som gäller i "bakgården" har jag aldrig lyckats få någon beta på, och på Livignos sajt så stod det sist jag tittade på att all åkning utanför pisterna sker på egen risk. När jag var där senast så försökte jag få tag på någon guide eller liknande men det var helt omöjligt. Hittade lite kontaktinfo på nätet men de svarade aldrig på mejl. Annars så ska det tydligen ha startat upp en guidefirma för snowboardåkare men jag har inte hört mer än så.</p><p></p><p>Hoppas det gav något iaf...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 361313, member: 38454"] I Livogno finns det gott om stora öppna ytor att spåra upp mellan pisterna och har det snöat så finns det mycket att ta av utan problem. Visst det är inte speciellt brant men det finns mycket plats för att surfa runt och lägga fina svängar i högfart. Du får bara konkurerar intensivt med stora mängder brittiska snowboardåkar om svängarna. Visst finns det pistpoliser som karvar omkring i systemet men om och hur de tar kort är inget jag har sett eller hört något om de 2 gånger jag varit där för några år sedan. Vad som gäller i "bakgården" har jag aldrig lyckats få någon beta på, och på Livignos sajt så stod det sist jag tittade på att all åkning utanför pisterna sker på egen risk. När jag var där senast så försökte jag få tag på någon guide eller liknande men det var helt omöjligt. Hittade lite kontaktinfo på nätet men de svarade aldrig på mejl. Annars så ska det tydligen ha startat upp en guidefirma för snowboardåkare men jag har inte hört mer än så. Hoppas det gav något iaf... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om (Offpist) i Livigno...HJÄLP!?
Tillbaka
Topp