Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om St Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hallvar" data-source="post: 52449" data-attributes="member: 14092"><p>Tja!</p><p>Jag var ner till St Anton förra vintern o de va phat!</p><p>22:a nov e helt okej men det kan vara trögt innan snön kommer på riktigt. Det man kan göra är att knacka dörr å ringa runt så att arbetsgivarna vet om att man är intresserad när det snurrar igång på allvar. Det är vanligt med boende o jobb i samma paket och vanligtvis får man nog jobba lite mer då än om man har eget boende o bara tar småjobb. Det kanske är smartast att ta boendet ni har hittat så länge, om det visar sig suga kan ni ju titta på andra alternativ, det är en jääävligt flexibel arbets och hyresmarknad därnere kan jag säga...Om man inte har boende runt jul så kan det bli tungt om man inte har kontakter så man kan bo hos några andra tillfälligt tills högsäsongen lugnat sig...jul o nyår e bland de största helgerna och det mesta är bokat eller uthyrt.</p><p>I början på december börjar folk droppa in...fler och fler kommer för varje dag som går in i december...mitt tips e att dra till funky chicken mitt inne i byn o ta en öl o kolla på film som dom brukar köra under den lugna försäsongen...där träffar man dom flesta bummarna...enjoy St Anton am Arlberg!</p><p>/Tomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hallvar, post: 52449, member: 14092"] Tja! Jag var ner till St Anton förra vintern o de va phat! 22:a nov e helt okej men det kan vara trögt innan snön kommer på riktigt. Det man kan göra är att knacka dörr å ringa runt så att arbetsgivarna vet om att man är intresserad när det snurrar igång på allvar. Det är vanligt med boende o jobb i samma paket och vanligtvis får man nog jobba lite mer då än om man har eget boende o bara tar småjobb. Det kanske är smartast att ta boendet ni har hittat så länge, om det visar sig suga kan ni ju titta på andra alternativ, det är en jääävligt flexibel arbets och hyresmarknad därnere kan jag säga...Om man inte har boende runt jul så kan det bli tungt om man inte har kontakter så man kan bo hos några andra tillfälligt tills högsäsongen lugnat sig...jul o nyår e bland de största helgerna och det mesta är bokat eller uthyrt. I början på december börjar folk droppa in...fler och fler kommer för varje dag som går in i december...mitt tips e att dra till funky chicken mitt inne i byn o ta en öl o kolla på film som dom brukar köra under den lugna försäsongen...där träffar man dom flesta bummarna...enjoy St Anton am Arlberg! /Tomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frågor om St Anton
Tillbaka
Topp