Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frakt kostnader för goggles posten.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SolarCircle" data-source="post: 839100" data-attributes="member: 90423"><p>Ta inte för givet att posten kommer hantera ditt brev/paket varsamt. (Jag vet hur det kan se ut ibland tyvärr, har jobbat på ett ombud) När det gäller ett par goggles skulle jag nog föreslå att du skickar dem som rekommenderat brev. Dels för att hanteringen av värdepost (som det kallas) är väldigt bra, samt att du får en försäkring om ditt paket skulle skadas/försvinna. Föremål under 2kg, som tex. ett par gogglar går att skicka som brev. (Allt över 2kg klassas som paket och är markant dyrare) I ditt fall tror jag det billigaste är om du köper ett förfrankerat kuvert stl. M för 45kr (porto ingår, upp till 2kg, bara det ryms i påsen) samt om du känner att det behövs även köper tilläggstjänsten rek. för 55kr jag är osäker på vad ett par goggles väger men låt oss säga att du packar dem i en egen låda som och bara köper frimärken skulle det om kollit väger mellan 250 och 500g kosta 36kr +12kr skrymmande avgift (går även där att köpa till rek-tjänsten) skulle du behöva ett L kuvert kostar det 65kr, eller kartong (grön) 95kr</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SolarCircle, post: 839100, member: 90423"] Ta inte för givet att posten kommer hantera ditt brev/paket varsamt. (Jag vet hur det kan se ut ibland tyvärr, har jobbat på ett ombud) När det gäller ett par goggles skulle jag nog föreslå att du skickar dem som rekommenderat brev. Dels för att hanteringen av värdepost (som det kallas) är väldigt bra, samt att du får en försäkring om ditt paket skulle skadas/försvinna. Föremål under 2kg, som tex. ett par gogglar går att skicka som brev. (Allt över 2kg klassas som paket och är markant dyrare) I ditt fall tror jag det billigaste är om du köper ett förfrankerat kuvert stl. M för 45kr (porto ingår, upp till 2kg, bara det ryms i påsen) samt om du känner att det behövs även köper tilläggstjänsten rek. för 55kr jag är osäker på vad ett par goggles väger men låt oss säga att du packar dem i en egen låda som och bara köper frimärken skulle det om kollit väger mellan 250 och 500g kosta 36kr +12kr skrymmande avgift (går även där att köpa till rek-tjänsten) skulle du behöva ett L kuvert kostar det 65kr, eller kartong (grön) 95kr [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frakt kostnader för goggles posten.
Tillbaka
Topp