Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Frakturer och bindningsinställningar (och rätt till väg när man åker i skogen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 1019617" data-attributes="member: 101593"><p>Det var otydligt men jag menade såklart att bilen "parkerats"/stannats pga problem med bilen, t ex då punktering.</p><p></p><p>Berggrund: på dig låter det som att det är ytterst oansvarigt att komma ikapp åkare? Jag kommer ikapp åkare hela tiden vid skidåkning men jag håller då inga 120 på mörka skogsvägar...</p><p>la_grave höll ju helt klart tillräcklig hastighet för den andres säkerhet, han hann väja, finns ingen skyldighet att hålla sådan att man inte skadar sig själv, och fanns det skulle jag börja spela mer golf istället </p><p></p><p>Kompressionsskador, annat än att bygga in mer dämpning direkt under hälen blir väl svårt att minska risken för detta, men nu spekulerar jag långt utanför mitt kunskapsområde. Salomon har haft någon form av tryckkänslig platta i tådelen ? Vad den gör har jag ingen koll på eller om den hjälper alls vid slag direkt underifrån, tror den var för vridfall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 1019617, member: 101593"] Det var otydligt men jag menade såklart att bilen "parkerats"/stannats pga problem med bilen, t ex då punktering. Berggrund: på dig låter det som att det är ytterst oansvarigt att komma ikapp åkare? Jag kommer ikapp åkare hela tiden vid skidåkning men jag håller då inga 120 på mörka skogsvägar... la_grave höll ju helt klart tillräcklig hastighet för den andres säkerhet, han hann väja, finns ingen skyldighet att hålla sådan att man inte skadar sig själv, och fanns det skulle jag börja spela mer golf istället Kompressionsskador, annat än att bygga in mer dämpning direkt under hälen blir väl svårt att minska risken för detta, men nu spekulerar jag långt utanför mitt kunskapsområde. Salomon har haft någon form av tryckkänslig platta i tådelen ? Vad den gör har jag ingen koll på eller om den hjälper alls vid slag direkt underifrån, tror den var för vridfall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Frakturer och bindningsinställningar (och rätt till väg när man åker i skogen)
Tillbaka
Topp