Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Framtiden för Nordic Norm (75mm)-bindningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Addicted_since_99" data-source="post: 910670" data-attributes="member: 74813"><p>Vad tror ni om framtiden för Nordic Norm-bindningen. Kommer den att försvinna från marknaden? Enligt en kompis som var på Alpingaraget i förra veckan kommer de inte att ta in några pjäxor för NN-bindningen i år vilket ju låter mycket märkligt. Det fins ju fortfarande en hel hög bindningstillverkare som tillverkar enigt den gamla normen. Om nu inte Rottefella säljer licenser för NTN till dessa så att de själva kan utveckla egna varianter av den. </p><p></p><p>Själv tycker jag efter att ha provat NTN att den inte tillför något till den typ av åkning jag föredrar. Jag kan helt och fullt förstå fördelarna med NTN men för mig är dessa snarare nackdelar då jag tycker att för mycket av känslan försvinner.</p><p></p><p>Hur tror ni pjäxtillverkarna resonerar? Kommer utvecklingen och kanske tillverkningen att helt upphöra på pjäxor med NN-standard? I så fall är det ju läge att köpa på sig ett lager.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Addicted_since_99, post: 910670, member: 74813"] Vad tror ni om framtiden för Nordic Norm-bindningen. Kommer den att försvinna från marknaden? Enligt en kompis som var på Alpingaraget i förra veckan kommer de inte att ta in några pjäxor för NN-bindningen i år vilket ju låter mycket märkligt. Det fins ju fortfarande en hel hög bindningstillverkare som tillverkar enigt den gamla normen. Om nu inte Rottefella säljer licenser för NTN till dessa så att de själva kan utveckla egna varianter av den. Själv tycker jag efter att ha provat NTN att den inte tillför något till den typ av åkning jag föredrar. Jag kan helt och fullt förstå fördelarna med NTN men för mig är dessa snarare nackdelar då jag tycker att för mycket av känslan försvinner. Hur tror ni pjäxtillverkarna resonerar? Kommer utvecklingen och kanske tillverkningen att helt upphöra på pjäxor med NN-standard? I så fall är det ju läge att köpa på sig ett lager. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Framtiden för Nordic Norm (75mm)-bindningen?
Tillbaka
Topp