Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
från 3 modeller så hamnade vi på Moment.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="makeasound" data-source="post: 1011797" data-attributes="member: 70034"><p>Hej,</p><p></p><p>"Har fina priser på dessa skidor och undrar lite vad som skulle tänkas komma bäst till användning </p><p>Jag är 188 lång och väger drygt 90 kg. Kör tillvardags i blandad terräng , men går mer och mer utanför pisten.</p><p>Mina två senaste sem har spenderats i Amerikanskt puder och pist med Gotama 186 från 2011 på fötterna. har trivts väldigt bra, men vill ha mer köttig och kvickare skida.har kört på 186an och inser att den är för kort.</p><p></p><p>Jag har i ärlighetens namn inte så mycket att komma med min skidåkning. jag stort och snabbt , men varvar med kvickare åkning och vill utvecklas mer utanför pisten.</p><p></p><p>har på fötterna ett par Nordica Firearrow F1"</p><p></p><p><strong>Så lät min första tanke och det har hänt lite sedan dess. Jag vill ha något i katana eller Bibby segmentet, där jag förstår att bibby är lite klenare än katana och katanan äter allt (pistmaskiner?) som kommer i dennes väg)</strong></p><p></p><p>Är på det klara att jag skall över 192-195 denna gång.</p><p></p><p>Någon som kan tas an mig och mina frågor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="makeasound, post: 1011797, member: 70034"] Hej, "Har fina priser på dessa skidor och undrar lite vad som skulle tänkas komma bäst till användning Jag är 188 lång och väger drygt 90 kg. Kör tillvardags i blandad terräng , men går mer och mer utanför pisten. Mina två senaste sem har spenderats i Amerikanskt puder och pist med Gotama 186 från 2011 på fötterna. har trivts väldigt bra, men vill ha mer köttig och kvickare skida.har kört på 186an och inser att den är för kort. Jag har i ärlighetens namn inte så mycket att komma med min skidåkning. jag stort och snabbt , men varvar med kvickare åkning och vill utvecklas mer utanför pisten. har på fötterna ett par Nordica Firearrow F1" [b]Så lät min första tanke och det har hänt lite sedan dess. Jag vill ha något i katana eller Bibby segmentet, där jag förstår att bibby är lite klenare än katana och katanan äter allt (pistmaskiner?) som kommer i dennes väg)[/b] Är på det klara att jag skall över 192-195 denna gång. Någon som kan tas an mig och mina frågor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
från 3 modeller så hamnade vi på Moment.
Tillbaka
Topp