Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
från 3 modeller så hamnade vi på Moment.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1011823" data-attributes="member: 83225"><p>Kan nog konstatera att du kan skrota S7 ganska direkt. Tycker du att en 186 Gotama känns för kort så lär nog S7ans 188 kännas ännu kortare. Den relativt korta åkytan på S7 gör ju att den känns ännu kortare också. S7 skulle jag säga gör sig mest i snårig svensk skog snarare. </p><p></p><p>Jag skulle nog också säga att utifrån hur du beskriver dig själv och den åkning du ska pyssla med så skulle jag definitivt inte föreslå bibby eller NT. </p><p></p><p>Samtidigt känns det lite märkligt med både R2 115 och S7 eftersom du skriver att du vill över 193cm och dessa två finns i längst 188 (iaf tidigare år, har dålig koll på vad som kommer till nästa säsong) </p><p></p><p>Slutsats blir ju alltså att ifall det bara står mellan dessa tre i rubriken och du vill ha minimum 193cm så är valet ganska självklart Super7...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1011823, member: 83225"] Kan nog konstatera att du kan skrota S7 ganska direkt. Tycker du att en 186 Gotama känns för kort så lär nog S7ans 188 kännas ännu kortare. Den relativt korta åkytan på S7 gör ju att den känns ännu kortare också. S7 skulle jag säga gör sig mest i snårig svensk skog snarare. Jag skulle nog också säga att utifrån hur du beskriver dig själv och den åkning du ska pyssla med så skulle jag definitivt inte föreslå bibby eller NT. Samtidigt känns det lite märkligt med både R2 115 och S7 eftersom du skriver att du vill över 193cm och dessa två finns i längst 188 (iaf tidigare år, har dålig koll på vad som kommer till nästa säsong) Slutsats blir ju alltså att ifall det bara står mellan dessa tre i rubriken och du vill ha minimum 193cm så är valet ganska självklart Super7... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
från 3 modeller så hamnade vi på Moment.
Tillbaka
Topp