Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Från Atris 2017 – vad är dagens motsvarighet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lainenR" data-source="post: 1333605" data-attributes="member: 153169"><p>Spännande tråd då jag också åker på Atris sen många år tillbaka, gissar runt 2019.</p><p>Jag har börjat snegla på vad nästa skidor för Alperna skulle kunna vara.</p><p></p><p>Jag har sen en tid tillbaka kört på Mirus cor som pistskida och uppskattar, mer än vad jag trodde, bindningen närmare mitten och lite mjukare framdel.</p><p>Jag gillar också lekfulla skidor samtidigt som jag vill ha stabilitet som tål lite fart men inte alltför hårda (70kg i vikt). Därav har Atrisen varit helt suverän. Kanske också med något kortare radie än Atrisens 20 meter. Skidor jag tänkt prova till nästa säsongs skidtester:</p><p>- Nya versionen av Atris</p><p>- Bent 110</p><p>- Prodigy 3</p><p>- Sender 110</p><p>- Antimatter 114</p><p></p><p>Det jag försöker leta efter hur jag reagerar på mer lekfullhet kontra stabilitet. Därav så är ovan lite olika typer av skidor.</p><p></p><p>Sen finns det en uppsjö till som Kore, Unleashed, Rustler, Factory, osv. som också är relevanta men det är omöjligt att testa allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lainenR, post: 1333605, member: 153169"] Spännande tråd då jag också åker på Atris sen många år tillbaka, gissar runt 2019. Jag har börjat snegla på vad nästa skidor för Alperna skulle kunna vara. Jag har sen en tid tillbaka kört på Mirus cor som pistskida och uppskattar, mer än vad jag trodde, bindningen närmare mitten och lite mjukare framdel. Jag gillar också lekfulla skidor samtidigt som jag vill ha stabilitet som tål lite fart men inte alltför hårda (70kg i vikt). Därav har Atrisen varit helt suverän. Kanske också med något kortare radie än Atrisens 20 meter. Skidor jag tänkt prova till nästa säsongs skidtester: - Nya versionen av Atris - Bent 110 - Prodigy 3 - Sender 110 - Antimatter 114 Det jag försöker leta efter hur jag reagerar på mer lekfullhet kontra stabilitet. Därav så är ovan lite olika typer av skidor. Sen finns det en uppsjö till som Kore, Unleashed, Rustler, Factory, osv. som också är relevanta men det är omöjligt att testa allt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Från Atris 2017 – vad är dagens motsvarighet?
Tillbaka
Topp