Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Från bräda till skidor - any thoughts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skanken" data-source="post: 1060275" data-attributes="member: 115724"><p>Jag bytte till skidor för 4år sen, åkte skidor som barn. 7-13års åldern ca. Sen vart det bräda i 15år. Det var inte så mkt som satt kvar av skidåkningen, men å lära sig grunden på skidor känns väl enklare än på snowboard. Men lite svårare att "bli bra" på skidor, inbillar jag mig i alla fall. Lr så är det för jag börjar bli gammal :P</p><p></p><p>Men helt klart kul å köra båda. I vintras vart det skidor i Japan å Brädan till Italien (första året på bräda sen jag bytte). </p><p></p><p>Kul med båda, men nu 4e året på skidor så känns det som börjar gå bra. Även om man inte vågar åka lika som på bräda i början, eftersom kompetensen tryter så är det ju kul när läro-kurvan går stadigt uppåt. </p><p>å Man kommer ju ganska snart ner för dem flesta ställen man gjorde på brädan, även om det är lite vingligare å i lägre fart. Men jag har inte valt bort några resor lr så många åk för jag bytte. Fick nöta lite extra pist på försäsongen det första 2 åren bara :P Men då skall väl tilläggas att jag inte kör som en idiot på bräda häller. </p><p></p><p>Jag har ett par filmer här på sidan som du kanske kan få nån uppfattning om min nivå på åkningen.</p><p>Bytet kanske är jobbigare om man är van att köra som en "idiot" för att sedan byta till "blöj-fart".</p><p></p><p>Det var ju mer än en gång jag tänkte "vafan åker jag inte bara bräda istället för..." </p><p></p><p>Men helt klart värt såhär i efterhand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skanken, post: 1060275, member: 115724"] Jag bytte till skidor för 4år sen, åkte skidor som barn. 7-13års åldern ca. Sen vart det bräda i 15år. Det var inte så mkt som satt kvar av skidåkningen, men å lära sig grunden på skidor känns väl enklare än på snowboard. Men lite svårare att "bli bra" på skidor, inbillar jag mig i alla fall. Lr så är det för jag börjar bli gammal :P Men helt klart kul å köra båda. I vintras vart det skidor i Japan å Brädan till Italien (första året på bräda sen jag bytte). Kul med båda, men nu 4e året på skidor så känns det som börjar gå bra. Även om man inte vågar åka lika som på bräda i början, eftersom kompetensen tryter så är det ju kul när läro-kurvan går stadigt uppåt. å Man kommer ju ganska snart ner för dem flesta ställen man gjorde på brädan, även om det är lite vingligare å i lägre fart. Men jag har inte valt bort några resor lr så många åk för jag bytte. Fick nöta lite extra pist på försäsongen det första 2 åren bara :P Men då skall väl tilläggas att jag inte kör som en idiot på bräda häller. Jag har ett par filmer här på sidan som du kanske kan få nån uppfattning om min nivå på åkningen. Bytet kanske är jobbigare om man är van att köra som en "idiot" för att sedan byta till "blöj-fart". Det var ju mer än en gång jag tänkte "vafan åker jag inte bara bräda istället för..." Men helt klart värt såhär i efterhand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Från bräda till skidor - any thoughts
Tillbaka
Topp