Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Från bräda till skidor - any thoughts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_hardcore" data-source="post: 1060276" data-attributes="member: 27387"><p>Jag bytte från bräda till skidor för två säsonger sedan. Åkte innan dess bräda i 15 år och skidor från 4års ålder. Som</p><p> [USER=115724]@Skanken[/USER] sa så var det inte mycket av skidåkningen som satt kvar. Men efter ett par varv i VM:8an i Åre så började muskelminnet så sakteliga komma igång. Jag menar också att erfarenheten från brädåkningen även bidrar positivt till skidåkningen. Det finns delar som är lika ändå. Men det svåra tycker jag är när det är brant och is samt när det blir djupsnö. Det är liksom lite knepigare att hålla koll på två saker och få dem att flyta i snön än vad det är med en bräda. </p><p></p><p>Det är dock skitkul att börja om igen. Inlärningskurvan är rolig och går framåt, fort. Ska köpa mina första lagg nu i höst, vilket ska bli jävligt kul. </p><p></p><p>Ett tips är att kolla in den här YouTube-kanalen: <a href="https://www.youtube.com/user/elatemedia." target="_blank">https://www.youtube.com/user/elatemedia.</a> Lärde mig massor med bra grejer därifrån. </p><p></p><p>Tänk på att svängen sitter i fötterna. Vrid och vinkla fötterna vid sväng! Det tog ett tag för mig att fatta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_hardcore, post: 1060276, member: 27387"] Jag bytte från bräda till skidor för två säsonger sedan. Åkte innan dess bräda i 15 år och skidor från 4års ålder. Som [USER=115724]@Skanken[/USER] sa så var det inte mycket av skidåkningen som satt kvar. Men efter ett par varv i VM:8an i Åre så började muskelminnet så sakteliga komma igång. Jag menar också att erfarenheten från brädåkningen även bidrar positivt till skidåkningen. Det finns delar som är lika ändå. Men det svåra tycker jag är när det är brant och is samt när det blir djupsnö. Det är liksom lite knepigare att hålla koll på två saker och få dem att flyta i snön än vad det är med en bräda. Det är dock skitkul att börja om igen. Inlärningskurvan är rolig och går framåt, fort. Ska köpa mina första lagg nu i höst, vilket ska bli jävligt kul. Ett tips är att kolla in den här YouTube-kanalen: [URL]https://www.youtube.com/user/elatemedia.[/URL] Lärde mig massor med bra grejer därifrån. Tänk på att svängen sitter i fötterna. Vrid och vinkla fötterna vid sväng! Det tog ett tag för mig att fatta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Från bräda till skidor - any thoughts
Tillbaka
Topp