Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
från skidor till snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sweet-matte" data-source="post: 927910" data-attributes="member: 115195"><p>Halloj, hoppas att jag placerade tråden rätt? </p><p>Jag har åkt skidor sen jag var liten (är 16 år gammal) och anser att jag är ganska bra på det, både pist, park, offpist. Jag har i snart 2 år åkt longboard och därför tycker jag att det skulle vara kul att ge snowboard en chans, det ser så himla skönt ut. Jag hyrde bräda en dag förr förra vintern och lärde mig ganska snabbt att svänga åt båda hållen. Sedan ramlade jag i slutet på dagen och vred till minisken på knät. Resten av resan fick jag vara hemma och sedan dess har det inte blivit ngn mer snowboard. Nu i vinter då jag ska både till Åre, alperna och sälen så har jag tänkt hyra bräda. och har följande frågor.</p><p>-Hur lång tid tar det vanligtvis att lära sig hoppa, göra några grabs, 180?</p><p>-Är det inte väldigt lätt hänt att skada sig då bindningarna på snowboard inte löses ut när man ramlar?</p><p>-Hur lång tid borde jag hyra för att verkligen ge det en chans?</p><p>-Ni som har gått över från skidor till snowboard. Vad är det som är så mycket bättre med snowboard?</p><p>-hur långt tid tar det att komma ikapp polare (duktiga) som kört flera år. Är det nästan försent?</p><p>-vilket är roligast offpist?</p><p>-fördelar/nackdelar snowboard vs skidor</p><p>om ni har något annat förutom frågorna om ämnet så är jag även sjukt tacksam för något svar</p><p>mvh matte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sweet-matte, post: 927910, member: 115195"] Halloj, hoppas att jag placerade tråden rätt? Jag har åkt skidor sen jag var liten (är 16 år gammal) och anser att jag är ganska bra på det, både pist, park, offpist. Jag har i snart 2 år åkt longboard och därför tycker jag att det skulle vara kul att ge snowboard en chans, det ser så himla skönt ut. Jag hyrde bräda en dag förr förra vintern och lärde mig ganska snabbt att svänga åt båda hållen. Sedan ramlade jag i slutet på dagen och vred till minisken på knät. Resten av resan fick jag vara hemma och sedan dess har det inte blivit ngn mer snowboard. Nu i vinter då jag ska både till Åre, alperna och sälen så har jag tänkt hyra bräda. och har följande frågor. -Hur lång tid tar det vanligtvis att lära sig hoppa, göra några grabs, 180? -Är det inte väldigt lätt hänt att skada sig då bindningarna på snowboard inte löses ut när man ramlar? -Hur lång tid borde jag hyra för att verkligen ge det en chans? -Ni som har gått över från skidor till snowboard. Vad är det som är så mycket bättre med snowboard? -hur långt tid tar det att komma ikapp polare (duktiga) som kört flera år. Är det nästan försent? -vilket är roligast offpist? -fördelar/nackdelar snowboard vs skidor om ni har något annat förutom frågorna om ämnet så är jag även sjukt tacksam för något svar mvh matte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
från skidor till snowboard
Tillbaka
Topp