Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
från skidor till snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngemarH79" data-source="post: 928041"><p>Vilken snowboard som helst är mycket lättare att åka offpist med än traditionella pistskidor. Fördelen med skidor i offpist för mig är att jag känner mig tryggare när det är riktigt brant och den uppenbara fördelen att ha ett par stavar och kunna skejta när det blir flackt. För mig är det lekfullare med snowboard och det behöver inte gå så jäkla fort för att det ska vara roligt. </p><p></p><p>Visst vurpar man mer på snowboard och väldigt mycket i början men inte gör man illa sig mer än med skidor. dra in armarna mot kroppen och slappna av så brukar det gå bra. Hjälm rekommenderas starkt, helst också ryggskydd. Handledsskydd vette fan om de inte gör mer skada än nytta, bättre att lära sig falla rätt tycker jag.</p><p></p><p>Ska du till Åre så undvik stjärnbacken och gästrappet, Ullådalen och duved/tege har de skönaste backarna för brädåkning i mitt tycke.</p><p></p><p>Jag skulle rekommendera en snowboardlektion för att få ut det mesta av din semester. Då kommer du igång fortare och kan ha kul istället för att ägna en dag åt att slå rumpan blå. Hade jag varit nybörjare idag så hade jag absolut gjort det.</p><p></p><p>Ska du hyra snowboard i Åre så rekommenderar jag att inte hyra den på Skistar Shop, kolla istället på Åre Skidsport, de kan snowboard.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngemarH79, post: 928041"] Vilken snowboard som helst är mycket lättare att åka offpist med än traditionella pistskidor. Fördelen med skidor i offpist för mig är att jag känner mig tryggare när det är riktigt brant och den uppenbara fördelen att ha ett par stavar och kunna skejta när det blir flackt. För mig är det lekfullare med snowboard och det behöver inte gå så jäkla fort för att det ska vara roligt. Visst vurpar man mer på snowboard och väldigt mycket i början men inte gör man illa sig mer än med skidor. dra in armarna mot kroppen och slappna av så brukar det gå bra. Hjälm rekommenderas starkt, helst också ryggskydd. Handledsskydd vette fan om de inte gör mer skada än nytta, bättre att lära sig falla rätt tycker jag. Ska du till Åre så undvik stjärnbacken och gästrappet, Ullådalen och duved/tege har de skönaste backarna för brädåkning i mitt tycke. Jag skulle rekommendera en snowboardlektion för att få ut det mesta av din semester. Då kommer du igång fortare och kan ha kul istället för att ägna en dag åt att slå rumpan blå. Hade jag varit nybörjare idag så hade jag absolut gjort det. Ska du hyra snowboard i Åre så rekommenderar jag att inte hyra den på Skistar Shop, kolla istället på Åre Skidsport, de kan snowboard. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
från skidor till snowboard
Tillbaka
Topp