Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Från snowboarden till twintips. hjälp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leafy" data-source="post: 428725" data-attributes="member: 81942"><p>Hej.</p><p></p><p>Har nu tröttnat lite på att hela tiden bli tråkad när jag åker med mina skidåkande kompisar, de gillar inte att få vänta när man ska knäppa bindningar och att få dra mig när det är plant.</p><p></p><p>Så nu går jag i tankar att köpa mig ett par twintips och köra med.</p><p></p><p>Åkte skidor tills jag var 10 och bytte till brädan efter det, är nu 24 och har väldigt få åktimmar på skidor innan dess och inga efter bytet.</p><p></p><p>Kan åka i alla backar med brädan, väggen senast igår, och föredrar offpisten och att få pumpa mellan träden med alla naturliga hopp och så.</p><p>Åker i parken en del med men är väl sådär där. Gör 360 med grab och railar på de mindre lättare railsen.</p><p></p><p>Men nu vill jag väl kunna åka med mina kompisar i pisten och samtidigt kunna svänga av i parken och jibba runt lite en stund, till offpisten kommer jag fortfarande att använda brädan uteslutande (finns ingen skönare känsla)</p><p></p><p>Så vad rekommenderas till en "nybörjar" åkare?</p><p></p><p>Vägrar hyra, har jag köpt ett par skidor så måste jag ju lära mig, lär mig rätt fort så det ska nog inte vara några problem.</p><p></p><p>Är 185cm lång och väger runt 87 kilo.</p><p></p><p>Vad ska jag ha??</p><p></p><p>Pjäxor? Bindningar? och twins, vilken längd bör jag ha?</p><p></p><p>Tack på förhand</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leafy, post: 428725, member: 81942"] Hej. Har nu tröttnat lite på att hela tiden bli tråkad när jag åker med mina skidåkande kompisar, de gillar inte att få vänta när man ska knäppa bindningar och att få dra mig när det är plant. Så nu går jag i tankar att köpa mig ett par twintips och köra med. Åkte skidor tills jag var 10 och bytte till brädan efter det, är nu 24 och har väldigt få åktimmar på skidor innan dess och inga efter bytet. Kan åka i alla backar med brädan, väggen senast igår, och föredrar offpisten och att få pumpa mellan träden med alla naturliga hopp och så. Åker i parken en del med men är väl sådär där. Gör 360 med grab och railar på de mindre lättare railsen. Men nu vill jag väl kunna åka med mina kompisar i pisten och samtidigt kunna svänga av i parken och jibba runt lite en stund, till offpisten kommer jag fortfarande att använda brädan uteslutande (finns ingen skönare känsla) Så vad rekommenderas till en "nybörjar" åkare? Vägrar hyra, har jag köpt ett par skidor så måste jag ju lära mig, lär mig rätt fort så det ska nog inte vara några problem. Är 185cm lång och väger runt 87 kilo. Vad ska jag ha?? Pjäxor? Bindningar? och twins, vilken längd bör jag ha? Tack på förhand [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Från snowboarden till twintips. hjälp?
Tillbaka
Topp