Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Från snowboarden till twintips. hjälp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 428745" data-attributes="member: 79407"><p>Gå in på Skidor-Freeride forumet istället och kolla efter t.ex. </p><p>Twintips med bra pistegenskaper</p><p>Twintips som funkar i pist, osv.</p><p></p><p>du bör köra långa skidor, kanske lite kortare om du verkligen är helt ny på skidor. Jag menar åtminstone 180cm, i mina ögon gärna uppemot runt 185cm. Du väger ju en hel del så ett par jättemjuka skidor är väl inte att föredra om du vill ha performance i pisten..</p><p></p><p></p><p>Jag skulle tipsa om t.ex. völkl's skidor, om du kan få tag på ett par beggade Karma så skulle det vara den skida du letar efter. De ska vara riktigt bra i pist, kolla recensionerna här på sidan. Völkl Wall och Bridge är ju även de bra parkskidor med pistegenskaper.</p><p></p><p>Andra skidor skulle t.ex. vara K2 Public Enemy, jag kör den som park/pist skida och har ett par andra skidor för puder, Den funkar OK i pist (bakmontera den inte mer än max 1,5cm, min åsikt, om du ska ha bra funktion i parken).</p><p></p><p>Line har ett par skidor som funkar bra i pisten, jag tänkte på Line Prophet 80, eller ev. 90. Den finns lite här och var fjolårsmodell på nätet till ett billigt pris. Jag vet inte mycket om Line's andra modeller (Chronic tänkte jag mest på) men det kan säkert någon annan svara på..</p><p></p><p>Scott Mission är även en allroundskida som en del dyrkar, Kan vara något för dig? Sök om den!</p><p></p><p></p><p>Här har du tråden jag syftade på:</p><p><a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=43354" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=43354</a></p><p></p><p></p><p></p><p>Lycka till, skriv gärna ett PM om du vill ha lite info om K2PE, kört mycket på den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 428745, member: 79407"] Gå in på Skidor-Freeride forumet istället och kolla efter t.ex. Twintips med bra pistegenskaper Twintips som funkar i pist, osv. du bör köra långa skidor, kanske lite kortare om du verkligen är helt ny på skidor. Jag menar åtminstone 180cm, i mina ögon gärna uppemot runt 185cm. Du väger ju en hel del så ett par jättemjuka skidor är väl inte att föredra om du vill ha performance i pisten.. Jag skulle tipsa om t.ex. völkl's skidor, om du kan få tag på ett par beggade Karma så skulle det vara den skida du letar efter. De ska vara riktigt bra i pist, kolla recensionerna här på sidan. Völkl Wall och Bridge är ju även de bra parkskidor med pistegenskaper. Andra skidor skulle t.ex. vara K2 Public Enemy, jag kör den som park/pist skida och har ett par andra skidor för puder, Den funkar OK i pist (bakmontera den inte mer än max 1,5cm, min åsikt, om du ska ha bra funktion i parken). Line har ett par skidor som funkar bra i pisten, jag tänkte på Line Prophet 80, eller ev. 90. Den finns lite här och var fjolårsmodell på nätet till ett billigt pris. Jag vet inte mycket om Line's andra modeller (Chronic tänkte jag mest på) men det kan säkert någon annan svara på.. Scott Mission är även en allroundskida som en del dyrkar, Kan vara något för dig? Sök om den! Här har du tråden jag syftade på: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=43354[/URL] Lycka till, skriv gärna ett PM om du vill ha lite info om K2PE, kört mycket på den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Från snowboarden till twintips. hjälp?
Tillbaka
Topp