Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Frankrike 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 557895" data-attributes="member: 32937"><p>Heddious</p><p>Ja att döma av foton och pistkartan finns det annat än skog, det så det blir nog bra. Skog ska heller inte underskattas.</p><p></p><p>Gronis</p><p>Du mailade urbania eller? Jag slängde iväg ett nu också. <a href="http://www.urbania-vacances.fr/Default.aspx" target="_blank">http://www.urbania-vacances.fr/Default.aspx</a> .</p><p>Gjorde en sökning på Briancon, 6 bädds och fick upp massor med resultat för 360 euro/vecka. Vill vi bo trångt, och till veckopris kommer vi alltså undan med 2550 kr p/p och månad. Ett stort plus med att bo i Oslo är för övrigt att allt under 4000 känns billigt. </p><p></p><p>Kajsaar</p><p>Tack för tipsen! Fler saker jag funderar på: Hur mycket svenskar? Hur bra terräng? Liftnära/gå-till offpist? Fin stad? Saker att göra när det är kasst väder? Bra pister? </p><p></p><p>Gettan</p><p>Visst är det lite trist med fallhöjden men allt över 1000 klarar man sig på bra. I Kanada, Usa och Japan är 1000 m riktigt bra. Viktigare i så fall är hur många sammanhängande fallhöjdsmeter man kan få. För det är riktigt skönt att mot slutet av säsongen kolla exakt hur bra ens benmuskler och kondition har blivit genom att dra ett 1000 m offpiståk.</p><p>Om du syftar på de 2800 fallhöjdsmeter som Chamonix skryter om så är det ju bara Vallé Blanch som har det, och där bör man ha guide. Grands Montets har 2200 men jag vet inte hur ofta man kan få bra topp-bottenåk där. </p><p>Jag tror (och hoppas) att Serre Chevalier är billigare och har mindre konkurrens om lägenheter. Men det kommer väl visa sig så följ bara tråden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 557895, member: 32937"] Heddious Ja att döma av foton och pistkartan finns det annat än skog, det så det blir nog bra. Skog ska heller inte underskattas. Gronis Du mailade urbania eller? Jag slängde iväg ett nu också. [URL]http://www.urbania-vacances.fr/Default.aspx[/URL] . Gjorde en sökning på Briancon, 6 bädds och fick upp massor med resultat för 360 euro/vecka. Vill vi bo trångt, och till veckopris kommer vi alltså undan med 2550 kr p/p och månad. Ett stort plus med att bo i Oslo är för övrigt att allt under 4000 känns billigt. Kajsaar Tack för tipsen! Fler saker jag funderar på: Hur mycket svenskar? Hur bra terräng? Liftnära/gå-till offpist? Fin stad? Saker att göra när det är kasst väder? Bra pister? Gettan Visst är det lite trist med fallhöjden men allt över 1000 klarar man sig på bra. I Kanada, Usa och Japan är 1000 m riktigt bra. Viktigare i så fall är hur många sammanhängande fallhöjdsmeter man kan få. För det är riktigt skönt att mot slutet av säsongen kolla exakt hur bra ens benmuskler och kondition har blivit genom att dra ett 1000 m offpiståk. Om du syftar på de 2800 fallhöjdsmeter som Chamonix skryter om så är det ju bara Vallé Blanch som har det, och där bör man ha guide. Grands Montets har 2200 men jag vet inte hur ofta man kan få bra topp-bottenåk där. Jag tror (och hoppas) att Serre Chevalier är billigare och har mindre konkurrens om lägenheter. Men det kommer väl visa sig så följ bara tråden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Frankrike 09/10
Tillbaka
Topp