Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Frankrike 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 557932" data-attributes="member: 32937"><p>Heddious</p><p>Den sökningen jag slängde iväg var mest för att få en idé om priserna, ingen speciell tanke med Briancon just. Men det är svårt det där med vilken by:</p><p>Fördelar med Briancon:</p><p>- Gammal, genuin by med historia. (De högre upp i dalen är troligtvis byggda för skidåkningen, i värsta fall betongkomplex).</p><p>- Större by, mer butiker (billigare), caféer, boulangerier, patisserier osv.</p><p>- Kanske mer att göra? Simhall? Biljardcafé? Ungdomsgård? (Bara gissningar).</p><p>- Ev. Billigare boende.</p><p>- Mer fransmän.</p><p>Nackdelar:</p><p>- Stänger tidigare på säsongen.</p><p>- Skidbuss om man vill vara först upp i övre systemet.</p><p>- Troligtvis mindre (internationella) uteställen.</p><p>- Mer fransmän.</p><p>Det beror ju lite på vad man vill ha. Finns förstås fler aspekter och jag vet absolut inte var jag helst vill bo än. Vi kan ju kika på alla byar medan vi funderar vart vi vill bo?</p><p></p><p>Raspet</p><p>Tack för alla tips! Hade glömt att fråga hur det är med köer. Hur såg det ut innan liften öppnade? Hur tidigt var man tvungen att vara där på morgonen för att hamna i första kabinen?</p><p>Kul att höra att det finns mycket lättillgänglig offpist. Du tror inte att det finns mer brant terräng om man letar lite, eller klättrar?</p><p></p><p>La Grotte får man kolla in. Kanske på julafton då? Och La Grave ska jag definitivt ta en tur till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 557932, member: 32937"] Heddious Den sökningen jag slängde iväg var mest för att få en idé om priserna, ingen speciell tanke med Briancon just. Men det är svårt det där med vilken by: Fördelar med Briancon: - Gammal, genuin by med historia. (De högre upp i dalen är troligtvis byggda för skidåkningen, i värsta fall betongkomplex). - Större by, mer butiker (billigare), caféer, boulangerier, patisserier osv. - Kanske mer att göra? Simhall? Biljardcafé? Ungdomsgård? (Bara gissningar). - Ev. Billigare boende. - Mer fransmän. Nackdelar: - Stänger tidigare på säsongen. - Skidbuss om man vill vara först upp i övre systemet. - Troligtvis mindre (internationella) uteställen. - Mer fransmän. Det beror ju lite på vad man vill ha. Finns förstås fler aspekter och jag vet absolut inte var jag helst vill bo än. Vi kan ju kika på alla byar medan vi funderar vart vi vill bo? Raspet Tack för alla tips! Hade glömt att fråga hur det är med köer. Hur såg det ut innan liften öppnade? Hur tidigt var man tvungen att vara där på morgonen för att hamna i första kabinen? Kul att höra att det finns mycket lättillgänglig offpist. Du tror inte att det finns mer brant terräng om man letar lite, eller klättrar? La Grotte får man kolla in. Kanske på julafton då? Och La Grave ska jag definitivt ta en tur till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Frankrike 09/10
Tillbaka
Topp