Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs. Österrike?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 920518" data-attributes="member: 77701"><p>jag skulle inte ta cham med en nybörjare i gruppen. där är många mindre områden som inte hänger samman så väljer man att åka i olika syns man först på afterskin.</p><p>om jag hade en vecka och skulle åka någonstans med en så blandad grupp åkare som du beskriver kan, som PhatFred skriver, UCPA vara ett smart val.</p><p></p><p>grejen är att v. 7-8 är sportlov och då brukar priserna flippa ur lite över hela alperna.</p><p>alpe d'huez har jag aldrig varit i men på kartan ser det ju bra ut med svarta mördarbackar i hyfsad närhet till enklare blå. (tänker på nybörjarkompisen här..)</p><p></p><p>men för att sammanfatta (kan inte fatta mig kort): välj inte en ort som består av många små system för då kommer ni ägna veckan åt att inte umgås med varandra i backen i och med att ni verkar ha så olika preferenser. hitta ett ställe som är stort och med gott om glidarbackar nära byn.</p><p>Jag vill inte säga det för jag kommer uppfattas som tjatig, men har ni kollat upp Val Thorens? Ordet praktiskt är en underdrift vad gäller den orten.</p><p>Badgastein är trevligt om vi ska snacka österrike men jag personligen föredrar orter där man inte behöver åka skidbuss/välja system.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 920518, member: 77701"] jag skulle inte ta cham med en nybörjare i gruppen. där är många mindre områden som inte hänger samman så väljer man att åka i olika syns man först på afterskin. om jag hade en vecka och skulle åka någonstans med en så blandad grupp åkare som du beskriver kan, som PhatFred skriver, UCPA vara ett smart val. grejen är att v. 7-8 är sportlov och då brukar priserna flippa ur lite över hela alperna. alpe d'huez har jag aldrig varit i men på kartan ser det ju bra ut med svarta mördarbackar i hyfsad närhet till enklare blå. (tänker på nybörjarkompisen här..) men för att sammanfatta (kan inte fatta mig kort): välj inte en ort som består av många små system för då kommer ni ägna veckan åt att inte umgås med varandra i backen i och med att ni verkar ha så olika preferenser. hitta ett ställe som är stort och med gott om glidarbackar nära byn. Jag vill inte säga det för jag kommer uppfattas som tjatig, men har ni kollat upp Val Thorens? Ordet praktiskt är en underdrift vad gäller den orten. Badgastein är trevligt om vi ska snacka österrike men jag personligen föredrar orter där man inte behöver åka skidbuss/välja system. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs. Österrike?
Tillbaka
Topp