Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs Österrike...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 3334" data-attributes="member: 10565"><p>Jag säsongade i Sölden som ligger 7-8 mil från innsbruck i Tyrolen. Det är inte speciellt mycket svenskar där utan mest tyskar och holländare. Systemet är stort och stora delar ligger på hög höjd vilket ger bra snö och snösäkert blir det ju förstårs.</p><p></p><p>I systemet finns det bl.a. "två" glaciärer på max höjd ca 3400m där man även kan åka på sommaren. På glaciären lutar det dock inte så bra, men jag har aldrig åkt på så bra snö som där, alltså det är konstant bra snö där, nackdelen är att det kan blåsa något alldeles fruktansvärt där uppe. Byn ligger på 1300 m höjd har jag för mig. Så det är ju hyffsad fall höjd. Man kan åka hela vägen ner från glaciären, om man tar en liten speciallare.</p><p></p><p>Liftsystemet har stor kapacitet så det är sällan längre liftköer förutom på morgonen vid dom två stora godolerna som alla måste ta för att komma upp i systemet. Större delen ligger ju förstårs ovanför trädgränsen.</p><p></p><p>Vad som kan sägas mer är att det är bra drag på nattlivet.</p><p></p><p>Har jag glömt något?!?</p><p></p><p>Mvh</p><p>Ola</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 3334, member: 10565"] Jag säsongade i Sölden som ligger 7-8 mil från innsbruck i Tyrolen. Det är inte speciellt mycket svenskar där utan mest tyskar och holländare. Systemet är stort och stora delar ligger på hög höjd vilket ger bra snö och snösäkert blir det ju förstårs. I systemet finns det bl.a. "två" glaciärer på max höjd ca 3400m där man även kan åka på sommaren. På glaciären lutar det dock inte så bra, men jag har aldrig åkt på så bra snö som där, alltså det är konstant bra snö där, nackdelen är att det kan blåsa något alldeles fruktansvärt där uppe. Byn ligger på 1300 m höjd har jag för mig. Så det är ju hyffsad fall höjd. Man kan åka hela vägen ner från glaciären, om man tar en liten speciallare. Liftsystemet har stor kapacitet så det är sällan längre liftköer förutom på morgonen vid dom två stora godolerna som alla måste ta för att komma upp i systemet. Större delen ligger ju förstårs ovanför trädgränsen. Vad som kan sägas mer är att det är bra drag på nattlivet. Har jag glömt något?!? Mvh Ola [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs Österrike...
Tillbaka
Topp