Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs Österrike...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 3335" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har också tillbringat en vinter i Sölden (-99) och kan instämma i att det är en mycket trevlig ort. Det bästa är att lössnön varar tills det snöar nästa gång. Visst blir det uppåkt vid pisterna efter någon dag, men hittar man bland bergen så finns det åk som i princip ingen annan åker. Exempelvis kan jag nämna åket från Tiefenbach till GaischlachAlm. Man behöver inte gå mer än kanske tio höjdmeter på lätt skrå för att nå ett enormt och varierat puderfält med 800 fallhöjdsmeter. Där såg jag inga andra spår än våra egna under hela säsongen. Se brorsans ortsrecension för mer info. </p><p>Det har nämnts förut, men det är värt att nämna igen: Ska man säsonga i Sölden ska man inte köpa vanligt säsongskort utan StarClub-kortet. Det ger tillgång till ytterligare tio orter, bla Ischgl och den mycket intressanta italienska miniorten Sulden am Ortler. Jobbar man inte utan bara åker är det guld värt att kunna testa ngn annan ort en vecka utan att det kostar ngt extra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 3335, member: 12152"] Jag har också tillbringat en vinter i Sölden (-99) och kan instämma i att det är en mycket trevlig ort. Det bästa är att lössnön varar tills det snöar nästa gång. Visst blir det uppåkt vid pisterna efter någon dag, men hittar man bland bergen så finns det åk som i princip ingen annan åker. Exempelvis kan jag nämna åket från Tiefenbach till GaischlachAlm. Man behöver inte gå mer än kanske tio höjdmeter på lätt skrå för att nå ett enormt och varierat puderfält med 800 fallhöjdsmeter. Där såg jag inga andra spår än våra egna under hela säsongen. Se brorsans ortsrecension för mer info. Det har nämnts förut, men det är värt att nämna igen: Ska man säsonga i Sölden ska man inte köpa vanligt säsongskort utan StarClub-kortet. Det ger tillgång till ytterligare tio orter, bla Ischgl och den mycket intressanta italienska miniorten Sulden am Ortler. Jobbar man inte utan bara åker är det guld värt att kunna testa ngn annan ort en vecka utan att det kostar ngt extra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs Österrike...
Tillbaka
Topp