Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs Österrike...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 3338" data-attributes="member: 10565"><p>Österrike kammer noll i kampen mot Frankrike. Allt förutom kanske afterskin är bättre i grodätarlandet, kolla bara:</p><p></p><p>-Större berg betyder större fallhöjd vilket betyder mer skoj: Chamonix har som max 2800 meters fallhöjd, La Grave ungefär 2300</p><p></p><p>-Högsta åkhöjd, ger bättre snöförhållanden: återigen Chamonix 3842m, La Grave 3550 m</p><p></p><p>-Har extremskidåkning någonsin förknippats med Österrike? Nope, tror inte det va. Dom värsta linjerna och rännorna finns i Frankrike. Nu är väl inte extremt det ända som är värt att åkas men möjligheterna är betydligt större i Fr.</p><p></p><p>-Dessutom är det nog billigare att bo i Frankrike om man ska stanna för säsongen</p><p></p><p>-Däremot kan det vara vårt att hitta jobb i Frankrike då det krävs att man pratar språket bla</p><p></p><p>Är rätt trött nu så jag kommer inte på mer att skriva men mitt enda råd är att åk till Frankrike! Jag valde mellan Österrike och Frankrike en gång i tiden och tog det senare alternativet. Jag har aldrig någonsin ångrat det beslutet, det var för sju år sedan och jag åker ständigt tillbaka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 3338, member: 10565"] Österrike kammer noll i kampen mot Frankrike. Allt förutom kanske afterskin är bättre i grodätarlandet, kolla bara: -Större berg betyder större fallhöjd vilket betyder mer skoj: Chamonix har som max 2800 meters fallhöjd, La Grave ungefär 2300 -Högsta åkhöjd, ger bättre snöförhållanden: återigen Chamonix 3842m, La Grave 3550 m -Har extremskidåkning någonsin förknippats med Österrike? Nope, tror inte det va. Dom värsta linjerna och rännorna finns i Frankrike. Nu är väl inte extremt det ända som är värt att åkas men möjligheterna är betydligt större i Fr. -Dessutom är det nog billigare att bo i Frankrike om man ska stanna för säsongen -Däremot kan det vara vårt att hitta jobb i Frankrike då det krävs att man pratar språket bla Är rätt trött nu så jag kommer inte på mer att skriva men mitt enda råd är att åk till Frankrike! Jag valde mellan Österrike och Frankrike en gång i tiden och tog det senare alternativet. Jag har aldrig någonsin ångrat det beslutet, det var för sju år sedan och jag åker ständigt tillbaka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Frankrike vs Österrike...
Tillbaka
Topp