Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
franskakurs i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonte_carver" data-source="post: 52538" data-attributes="member: 35039"><p>Både Annecy och Chambéry är helt ok, en skola som heter IFALPES (www.ifalpes.fr) finns på båda orterna. De största skillnaderna städerna emellan är att Chambéry är lite mindre, mindre livfullt och färre svenskar. Överlag tror jag man har roligare i Annecy. Skolan ordnar skidresor varje helg under säsongen. Ett tips är att boka och fixa allt via skolans hemsida och inte gå via nån svensk förmedling (det finns ingen anledning och kostar nån tusenlapp i "anmälningsavgift"). Hör av dig om du undrar nåt mer!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonte_carver, post: 52538, member: 35039"] Både Annecy och Chambéry är helt ok, en skola som heter IFALPES (www.ifalpes.fr) finns på båda orterna. De största skillnaderna städerna emellan är att Chambéry är lite mindre, mindre livfullt och färre svenskar. Överlag tror jag man har roligare i Annecy. Skolan ordnar skidresor varje helg under säsongen. Ett tips är att boka och fixa allt via skolans hemsida och inte gå via nån svensk förmedling (det finns ingen anledning och kostar nån tusenlapp i "anmälningsavgift"). Hör av dig om du undrar nåt mer! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
franskakurs i alperna
Tillbaka
Topp