Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fredag den 13:e
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 31855" data-attributes="member: 12536"><p>Okej, nu jävlar! Jag börjar bli måttligt trött på alla bönders (vilket jag antar att även du är) nedvärderande generaliseringar av oss stockholmare. Om ni hade vett nog, att för en enda kort liten dag tar er in till en stad som Stockholm där man inte känner alla, inte bor granne med sin morsas bror, lärare eller whatever, så skulle ni snabbt inse att i en stad med 1 miljon invånare (med omnejd) så får det plats lika många olika sorters människor som, i detta fallet, DU har fördomar. </p><p> Innan du drar ner denna miljon (snacka om generalisering, förresten är väl alla i USA tjocka och dumma i huvudet också...) människor i skiten så ska du kanske, precis som RR påpekade, ta och prata med, säg några tusen personer (och inte bara TITTA (!) på en busslast) för att kunna få en korrekt uppfattning av oss stolta Stockholmare. Kanske skulle du då inse att ditt förakt snarare är ett försvar mot den ofrivilliga avund mot oss 08:or som du känner. Erkänn, visst vore det ballt att bo i innerstan?</p><p> Jag hör t ex till den delen av stockholms befolkning som är trevlig så länge man är trevlig mot mig. Om du sedan lyckas pricka Idre vid samma tillfälle som en grupp förväntansfulla gymnasieelever (?) och genast dömer dem efter något så simpelt som deras klädstil så får du fan skylla dig själv. Visst, kanske har de Canada Goose jackor och fan-hans-moster vad du nu mer rackade ner på, men "so what"? Jag tycker inte heller att jackorna är snygga, och tanken på att ha en jacka som "alla andra" redan har är enligt mig skrämmande. Men MÅSTE det vara något fel på deras personlighet? </p><p> Du nämnde också deras "gångstil" som skulle vara så felaktig. Kan inte du skicka en instruktionsvideo som visar hur man ska gå? Jag vill ju, om jag *peppar peppar* skulle möta dig i Idre, självklart gå korrekt så att du inte tror att jag är en simpel 08:a.</p><p> Liten sammanfattning: Rannsaka dig själv, fråga varför du hatar oss trevliga stockholmare (inte alla, det medges) och för guds skull, tro inte att du är så jävla korrekt själv! Nolla!</p><p></p><p>Och du får mer än gärna besvara och kritisera mig, kom an bara så ska jag ge svar på tal, och du: Tänk på att du kan få 1 miljon arga stockholmare mot dig.</p><p></p><p>Ät upp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 31855, member: 12536"] Okej, nu jävlar! Jag börjar bli måttligt trött på alla bönders (vilket jag antar att även du är) nedvärderande generaliseringar av oss stockholmare. Om ni hade vett nog, att för en enda kort liten dag tar er in till en stad som Stockholm där man inte känner alla, inte bor granne med sin morsas bror, lärare eller whatever, så skulle ni snabbt inse att i en stad med 1 miljon invånare (med omnejd) så får det plats lika många olika sorters människor som, i detta fallet, DU har fördomar. Innan du drar ner denna miljon (snacka om generalisering, förresten är väl alla i USA tjocka och dumma i huvudet också...) människor i skiten så ska du kanske, precis som RR påpekade, ta och prata med, säg några tusen personer (och inte bara TITTA (!) på en busslast) för att kunna få en korrekt uppfattning av oss stolta Stockholmare. Kanske skulle du då inse att ditt förakt snarare är ett försvar mot den ofrivilliga avund mot oss 08:or som du känner. Erkänn, visst vore det ballt att bo i innerstan? Jag hör t ex till den delen av stockholms befolkning som är trevlig så länge man är trevlig mot mig. Om du sedan lyckas pricka Idre vid samma tillfälle som en grupp förväntansfulla gymnasieelever (?) och genast dömer dem efter något så simpelt som deras klädstil så får du fan skylla dig själv. Visst, kanske har de Canada Goose jackor och fan-hans-moster vad du nu mer rackade ner på, men "so what"? Jag tycker inte heller att jackorna är snygga, och tanken på att ha en jacka som "alla andra" redan har är enligt mig skrämmande. Men MÅSTE det vara något fel på deras personlighet? Du nämnde också deras "gångstil" som skulle vara så felaktig. Kan inte du skicka en instruktionsvideo som visar hur man ska gå? Jag vill ju, om jag *peppar peppar* skulle möta dig i Idre, självklart gå korrekt så att du inte tror att jag är en simpel 08:a. Liten sammanfattning: Rannsaka dig själv, fråga varför du hatar oss trevliga stockholmare (inte alla, det medges) och för guds skull, tro inte att du är så jävla korrekt själv! Nolla! Och du får mer än gärna besvara och kritisera mig, kom an bara så ska jag ge svar på tal, och du: Tänk på att du kan få 1 miljon arga stockholmare mot dig. Ät upp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fredag den 13:e
Tillbaka
Topp