Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Freeride bräda(lång)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 812582" data-attributes="member: 28391"><p>Du förlorar nog inte direkt något flyt i pudret om du köper en Skunkape och kör bakmonterat, jämfört med en taperad bräda. En 180 eller 172 spelar ingen större roll tror jag. Ett litet problem med Skunkapen är att den är twin i formen och bara har 1,25 cm setback på insertsen så du kan inte bakmontera den särskilt mycket om du vill ha ett rejält stance vilket jag antar att du vill ha med din längd. Jag tror dock inte att det är ett stort problem men något du behövere fundera över om du siktar på mycket puder. Men som allroundbräda som ska funka överallt är Skunkapen en riktig dräpare.</p><p></p><p>Skillnaden med en bräda som har tapering är att en taperad bräda är så otroligt lättmanövrerad i pudret. Du har rejäl setback och du har den breda nosen som håller brädan uppe. Du svänger på en femöring och flyter fram även där de flesta andra brädor sjunker med och stannar. Du behöver inte luta dig bakåt när du kör puder utan kan köra på som vanligt.</p><p></p><p>Ett alternativ skulle vara en mer drektionell bräda som fortfarande är lika bred i nos och tail. Jag är ju lite partisk, men också en av ganska få som kört mycket på både Smokin och Lib-Tech. Jag tycker att en Smokin KT-22 172 borde kunna vara ett väldigt intressant alternativ för dig, <a href="http://www.smokinsnowboards.com/snowboards/mens/kt-22." target="_blank">http://www.smokinsnowboards.com/snowboards/mens/kt-22.</a> Den har rejält större nos än tail och den har mer setback än Skunkapen. I övrigt har den Magne-Traction och samma kombination av rocker och camber som Skunkapen har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 812582, member: 28391"] Du förlorar nog inte direkt något flyt i pudret om du köper en Skunkape och kör bakmonterat, jämfört med en taperad bräda. En 180 eller 172 spelar ingen större roll tror jag. Ett litet problem med Skunkapen är att den är twin i formen och bara har 1,25 cm setback på insertsen så du kan inte bakmontera den särskilt mycket om du vill ha ett rejält stance vilket jag antar att du vill ha med din längd. Jag tror dock inte att det är ett stort problem men något du behövere fundera över om du siktar på mycket puder. Men som allroundbräda som ska funka överallt är Skunkapen en riktig dräpare. Skillnaden med en bräda som har tapering är att en taperad bräda är så otroligt lättmanövrerad i pudret. Du har rejäl setback och du har den breda nosen som håller brädan uppe. Du svänger på en femöring och flyter fram även där de flesta andra brädor sjunker med och stannar. Du behöver inte luta dig bakåt när du kör puder utan kan köra på som vanligt. Ett alternativ skulle vara en mer drektionell bräda som fortfarande är lika bred i nos och tail. Jag är ju lite partisk, men också en av ganska få som kört mycket på både Smokin och Lib-Tech. Jag tycker att en Smokin KT-22 172 borde kunna vara ett väldigt intressant alternativ för dig, [URL]http://www.smokinsnowboards.com/snowboards/mens/kt-22.[/URL] Den har rejält större nos än tail och den har mer setback än Skunkapen. I övrigt har den Magne-Traction och samma kombination av rocker och camber som Skunkapen har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Freeride bräda(lång)
Tillbaka
Topp