Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Freeride Helgen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dupa" data-source="post: 316287" data-attributes="member: 31216"><p>Den svarta linjen har inte alls samma behov av omshapning som den röda, som jag främst syftade på. mindre tryck, två stora och breda kickar. Den röda skulle det vara noll problem att shapea om. Upp med lite fina avspärrningar och en skylt vid hopp nummer ett, hopp nummer två osv. Visst det tar lite tid och resurser men det vore det värt.</p><p></p><p>Det är fan inget problem. All stora parker klarar av det galant ( läs whistler osv) och jag tror inte det skulle innebära en större säkerhetsrisk än redigt spåriga hopp och trasiga landingar.</p><p></p><p>Sedan SKA det vara staket runt parken. Just i bräcke är det lite svårt att åka in i parken någon annan stans än uppifrån och möjligen när man kommer från transporten från olympia halvvägs ner(men där har dom staket), men att hägna in parken bör alltid göras ur säkerhetssynpunkt.</p><p>Det är ju som vanligt, Åre gör inte mer än dom behöver. Pipen är det främsta exemplet på det. Dom ahr en pipedragon som de använder med tveksamma kunskaper, men utöver det skulle det behövas lite handshapening(behöver inte ta länge). Pipen i bräcke har varit under all kritik detta år...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dupa, post: 316287, member: 31216"] Den svarta linjen har inte alls samma behov av omshapning som den röda, som jag främst syftade på. mindre tryck, två stora och breda kickar. Den röda skulle det vara noll problem att shapea om. Upp med lite fina avspärrningar och en skylt vid hopp nummer ett, hopp nummer två osv. Visst det tar lite tid och resurser men det vore det värt. Det är fan inget problem. All stora parker klarar av det galant ( läs whistler osv) och jag tror inte det skulle innebära en större säkerhetsrisk än redigt spåriga hopp och trasiga landingar. Sedan SKA det vara staket runt parken. Just i bräcke är det lite svårt att åka in i parken någon annan stans än uppifrån och möjligen när man kommer från transporten från olympia halvvägs ner(men där har dom staket), men att hägna in parken bör alltid göras ur säkerhetssynpunkt. Det är ju som vanligt, Åre gör inte mer än dom behöver. Pipen är det främsta exemplet på det. Dom ahr en pipedragon som de använder med tveksamma kunskaper, men utöver det skulle det behövas lite handshapening(behöver inte ta länge). Pipen i bräcke har varit under all kritik detta år... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Freeride Helgen
Tillbaka
Topp