Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride/jib skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Maximilliam" data-source="post: 809009" data-attributes="member: 58808"><p><a href="http://www.scott-sports.com/us_en/product/9842/48803/216550" target="_blank">http://www.scott-sports.com/us_en/product/9842/48803/216550</a></p><p></p><p>jag har välldigt liknade bakrund som dig. parkåkar som kört raceing innan. ett inntresse för puder har växt fram lite inom mig med även fast jag mest kör rails, för jag gillar att variera min åkning och åka allt. jag har en skida som har fungerat väldigt bra för mig i det fallet att ta med sig trick ut i naturen. jag har inte kört bs kickers allt för många gånger men då jag har gjort det har jag kört på den här skidan. och det har fungerat välldigt bra. hade aldrig gjort sw landingar i bcn innan men när jag tast för första gången i slaskig bc i fonna med en cork 9 så fungera det bra. testade några gånger till efter det och jag hade inga problem. jag vet att mina bc effarenheter inte är dom bästa då jag kommer från göteborg osv. men jag har faktist kört nm i riksgränsen, och filmat bc kicker i fonna. och kört lite offpist i sälenområdet då det har snöat. haha, men då har dom fungerat bra i alla fall.</p><p></p><p>denna skida ahr jag även när jag kör stora park hopp. för att den är välldigt stabil och lätt att landa med. ända nackdelan jag ser att den inte är optimal på rails för mig för att dne är cirka 5 cm längre än mig.</p><p></p><p>jag vill itne tvinga på dig att köpa någon skida som inte passar, men jag har en att sälja. kanska kan vara något för dig.</p><p></p><p>det handla alltså om en föra årets scott punisher 182. en välidgt mjuk skida i nose och tail, viilken gör den lek full och jibbeg, den är hård under foten så den ändå blir stabil. har väldigt kort svänga radie så dne är väldigt förlåtande, om du landar lite sketchy. längdne gör dne ända så pass lung och stabil. dom är breda i nosen, och gnaska normal i övrigt, vilket gör att dom bär bra och flyter skönt trots att dom är mittmonterade. som du ser är detta ingen skida för nybörjare, dne är kanska svår åkt och tar ett tag att lära känna köra in sig på, men när du väl gjort det komemr du att älska den.</p><p></p><p>min skida som jag har att sälja, är nästan nysick, endast lite in railade för jag sulle köra en slopestyle tälving med lite större hopp. det är en fräsh lock 14 på. (mittmonterad) ända andledning att jag säjer dom är att det är förra årets grafik på, och det får jag inte köra på. men fundera på saken och hör av dig om du är sugen.</p><p></p><p>maila mig på: maximilliam.smith@gmail.com</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maximilliam, post: 809009, member: 58808"] [URL]http://www.scott-sports.com/us_en/product/9842/48803/216550[/URL] jag har välldigt liknade bakrund som dig. parkåkar som kört raceing innan. ett inntresse för puder har växt fram lite inom mig med även fast jag mest kör rails, för jag gillar att variera min åkning och åka allt. jag har en skida som har fungerat väldigt bra för mig i det fallet att ta med sig trick ut i naturen. jag har inte kört bs kickers allt för många gånger men då jag har gjort det har jag kört på den här skidan. och det har fungerat välldigt bra. hade aldrig gjort sw landingar i bcn innan men när jag tast för första gången i slaskig bc i fonna med en cork 9 så fungera det bra. testade några gånger till efter det och jag hade inga problem. jag vet att mina bc effarenheter inte är dom bästa då jag kommer från göteborg osv. men jag har faktist kört nm i riksgränsen, och filmat bc kicker i fonna. och kört lite offpist i sälenområdet då det har snöat. haha, men då har dom fungerat bra i alla fall. denna skida ahr jag även när jag kör stora park hopp. för att den är välldigt stabil och lätt att landa med. ända nackdelan jag ser att den inte är optimal på rails för mig för att dne är cirka 5 cm längre än mig. jag vill itne tvinga på dig att köpa någon skida som inte passar, men jag har en att sälja. kanska kan vara något för dig. det handla alltså om en föra årets scott punisher 182. en välidgt mjuk skida i nose och tail, viilken gör den lek full och jibbeg, den är hård under foten så den ändå blir stabil. har väldigt kort svänga radie så dne är väldigt förlåtande, om du landar lite sketchy. längdne gör dne ända så pass lung och stabil. dom är breda i nosen, och gnaska normal i övrigt, vilket gör att dom bär bra och flyter skönt trots att dom är mittmonterade. som du ser är detta ingen skida för nybörjare, dne är kanska svår åkt och tar ett tag att lära känna köra in sig på, men när du väl gjort det komemr du att älska den. min skida som jag har att sälja, är nästan nysick, endast lite in railade för jag sulle köra en slopestyle tälving med lite större hopp. det är en fräsh lock 14 på. (mittmonterad) ända andledning att jag säjer dom är att det är förra årets grafik på, och det får jag inte köra på. men fundera på saken och hör av dig om du är sugen. maila mig på: maximilliam.smith@gmail.com [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride/jib skida
Tillbaka
Topp