Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Freeride NM i Riksgränsen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 941243" data-attributes="member: 49358"><p>Håller med fullt. Det är tyvärr för få eldsjälar inom svensk friåkning, ngt som jag tror det blir ändring på med tanke på att det är en växande sport. </p><p>just nu här vi härjedalsmästerskapen, ride the cow och NM. Till i år ska det även arrangras ett junior NM för alla duktiga fråkningskids i vårt avlånga land.</p><p></p><p>Vi bör helt klart ha Norge som förebild när det kommer till att få till fler tävlingar och länka samman dem likt nfc. Finns ju massor av spots i närheten av skidorter som skulle lämpa sig ypperligt. Nu här jag dessvärre inte vårt runt i landet nog mkt för att veta om alla spots utan hoppas på att folk kan fylla i åt mig. </p><p></p><p>Åre är självskrivet, och att det inte finns en friåkningstävling där redan nu är ju inget annat än pinsamt.</p><p>Shithellfjäll är ett annat exempel. Så inkludera dem i redan kända tävlingar så är vi uppe i 5 tävlingar. Och varför inte då slå samman norska och svenska cupen i en avslutning i det antagligen råaste ställena i norden (som även är publikvänligt) nämligen Röldal. </p><p>Toppen av norska och svenska möts upp dels för en individuell final men även en nationernas cup i lag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 941243, member: 49358"] Håller med fullt. Det är tyvärr för få eldsjälar inom svensk friåkning, ngt som jag tror det blir ändring på med tanke på att det är en växande sport. just nu här vi härjedalsmästerskapen, ride the cow och NM. Till i år ska det även arrangras ett junior NM för alla duktiga fråkningskids i vårt avlånga land. Vi bör helt klart ha Norge som förebild när det kommer till att få till fler tävlingar och länka samman dem likt nfc. Finns ju massor av spots i närheten av skidorter som skulle lämpa sig ypperligt. Nu här jag dessvärre inte vårt runt i landet nog mkt för att veta om alla spots utan hoppas på att folk kan fylla i åt mig. Åre är självskrivet, och att det inte finns en friåkningstävling där redan nu är ju inget annat än pinsamt. Shithellfjäll är ett annat exempel. Så inkludera dem i redan kända tävlingar så är vi uppe i 5 tävlingar. Och varför inte då slå samman norska och svenska cupen i en avslutning i det antagligen råaste ställena i norden (som även är publikvänligt) nämligen Röldal. Toppen av norska och svenska möts upp dels för en individuell final men även en nationernas cup i lag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Freeride NM i Riksgränsen
Tillbaka
Topp