Freeride Oneswarm rum?

Freeride Oneswarm rum?
alltså måste bara fråga en sak, vad äre som är bra med oneswarm?

Freeride Oneswarm rum?
jag fattar inte oneswarm, man kan tanka som vanligt på det ju? undanröjjer det ngn sorts information om sig själv då lr?

säger inte att jag har gjort det och diskuterar inget olagligt frågesätter bara tekniken runt det,

Freeride Oneswarm rum?
Oneswarm gör att du kan kontrollera vart din information ska skickas från en torrent. den måste givetvis skickas mellan källan och din dator. men om ett slutet rum/sida startas kan ingen beskylla dig för något sådant. Då delar du endast filer mellan dig och dina vänner(i det här fallet freeride)

Freeride Oneswarm rum?
Med OneSwarm bygger man upp ett eget fildelar nät, alltså lämnar man inte ut information till någon annan (än dom man delar med) angående vem man är eller liknande. Så de "går inte" att bli uppletad av några IPRED galningar :P

Freeride Oneswarm rum?
Alltså är det fail OM man skulle tankat som vanligt med Oneswarm? JAg är på att starta ett rum för att se hur detta fungerar mer än att sprida några filer olagligt

Freeride Oneswarm rum?
du skickar filer mellan dej och dina kompisar som du skapat ett rum med men om du tankar vanligt med det så är det som att tanka med utorrent eller vad som helst, så har jag fattat det iaf:)

Freeride Oneswarm rum?
när man använder det som vanligt så fungerar det såhär, Du får din torrent att komma till din dator. när du har fått hem hela torrenten så kan du spela upp den. Sen när du ska spela upp den så måste du buffra den. Vilket innebär att du har inte laddat hem något olagligt, bara en vägvisning till sidan där filen ligger uppladg. så du drar inte hem filen till din dator

Freeride Oneswarm rum?
Dom som nu håller på med sådant här, Inte jag då. Borde ju skapa ett rum och förklara för mig hur det funkar så jag kan gå med i lärningssyfte så jag får inblick på vad det är som händer nu efter ipred

Freeride Oneswarm rum?
Ehm, ni bör läsa in er lite på hur OneSwarm fungerar. Det kan man göra här: http://oneswarm.cs.washington.edu/f2f_tr.pdf (Ja, artikeln är ganska knepig och teknisk om man inte är insatt, men en del av det som sägs ovan i diskussionen stämmer inte, jag länkar till källan.)

Diskussionen följs noga, så tänk på att hålla er till ämnet (OneSwarm) och inget annat.

Senast ändrad:
Freeride Oneswarm rum?
Dr_Snow sa:
Ehm, ni bör läsa in er lite på hur OneSwarm fungerar. Det kan man göra här: http://oneswarm.cs.washington.edu/f2f_tr.pdf (Ja, artikeln är ganska knepig och teknisk om man inte är insatt, men en del av det som sägs ovan i diskussionen stämmer inte, jag länkar till källan.)

Diskussionen följs noga, så tänk på att hålla er till ämnet (OneSwarm) och inget annat.
det sägs i tråden är korrekt fakta såvida inte jag är helt blind och inte kan läsa?

Tillbaka
Topp