Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Freeride Skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 10087" data-attributes="member: 13343"><p>Foregaende svar har sagt det mesta och jag tankte bara hanvisa till de test som finns pa freeride. Jag har sjalv kort 10.ex, AK Rocket, Bandit XXX och Volkl G41 i Jackson Hole forra vintern och dessa test finnes givetvis pa freeride. Notera dock att du inte kan lite pa nagon om du skall kava upp 6-8 papp. Kor sjalv ar det enda som raknas. I Sverige kan du sakert prova alla intressanta skidor i t.ex. Ramundberget. Vidare sa ar alla test helt vardelosa on de inte uppfyller minst foljande tre kriterier;</p><p></p><p>Akarens vikt, styrka och akskicklighet maste vara dokumenterad.</p><p>Skidmodell (va???) och langd maste vara angiven ( det ar en valdig skillnad pa karaktar mellan olika langder av SAMMA modell)</p><p>Var, hur och i vilken sno kordes plankan?</p><p></p><p>Sa jag ger inga rad mer an ett. Gillar du skidor med tryck i som gar overallt och spoar alla om du har biffiga lar? Testa G41 (G4 i ar), kop ingen skida innan du gjort det. </p><p></p><p>Naja, ett rad till. Kop inte for KORTA skidor. Alla snackar om att Carving plank kan vara kortare men skall du kora i lossno sa ar det barighet som galler. Naja, lossno i Salen intraffar val inte jamt men anda. Korta plank ar bra i puckel och i luften men inte PA snon.</p><p></p><p>P-O</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 10087, member: 13343"] Foregaende svar har sagt det mesta och jag tankte bara hanvisa till de test som finns pa freeride. Jag har sjalv kort 10.ex, AK Rocket, Bandit XXX och Volkl G41 i Jackson Hole forra vintern och dessa test finnes givetvis pa freeride. Notera dock att du inte kan lite pa nagon om du skall kava upp 6-8 papp. Kor sjalv ar det enda som raknas. I Sverige kan du sakert prova alla intressanta skidor i t.ex. Ramundberget. Vidare sa ar alla test helt vardelosa on de inte uppfyller minst foljande tre kriterier; Akarens vikt, styrka och akskicklighet maste vara dokumenterad. Skidmodell (va???) och langd maste vara angiven ( det ar en valdig skillnad pa karaktar mellan olika langder av SAMMA modell) Var, hur och i vilken sno kordes plankan? Sa jag ger inga rad mer an ett. Gillar du skidor med tryck i som gar overallt och spoar alla om du har biffiga lar? Testa G41 (G4 i ar), kop ingen skida innan du gjort det. Naja, ett rad till. Kop inte for KORTA skidor. Alla snackar om att Carving plank kan vara kortare men skall du kora i lossno sa ar det barighet som galler. Naja, lossno i Salen intraffar val inte jamt men anda. Korta plank ar bra i puckel och i luften men inte PA snon. P-O [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Freeride Skidor
Tillbaka
Topp