freeride - Skidtest 2002

freeride - Skidtest 2002
Hej
Jag saknar en del fetlagg i testet, tex. Völkl G4, Head Monstercross, Rossignol Bandit XXX osv. osv.
Har ni några kommentarer angående dessa skidor då jag är hugad spekulant på fetlagg i höst/vinter.
/Henrik

freeride - Skidtest 2002
Va i hele fridens namn är det för typ av lagg ni testat? Ett helt komplett sortiment av dam- och juniorskidor. Vafalls är det frågan om? Är det som så att fart- och glädjepolisen från Sälen har tvingat in detta sortiment i ett "skidtest"?

Riktiga brantåkare är intresserade av brantåkarskidor - ja, och monos också för den delen. Ingen after-mono i Les Arcs funkar utan just mono.

Var e Stöckli Asteroid? Var e mina slitna men branta Bandit XXX - förmodligen det enda valet för män med hår på ryggen?

Det enda jag saknar i ovannämnda "skidtest" är recensioner av stjärtlappar, svarta sopsäckar och off-pisten i Hammarbybacken - sedan är bilden och sammanhanget av prylarna som är omöjliga att förknippa med brantåkning komplett.

Mitt enda råd är: GÖR OM!

/JCM - Brantare än Brad, snyggare än Shane, råare än Rocco!

freeride - Skidtest 2002
har ett par atomic freeride 9.22, funkar bra till vad dom är till för

vad jag vill veta är vilka fetskidor och twintips som jag ska köpa.

freeride - Skidtest 2002
Tja ba , måste med besvikelse säga att ert skid test suger , bara 20 lagg ? Och vad har hänt med pistskidorna , bara 6 stycken ?
Men nu till frågan : telis test kommer ett sådant ?
En besviken pistmarodör
Ps , tacka vet jag åka skidors Skid test
Beijan Nobel

freeride - Skidtest 2002
vart fan ä alla twintipskidor????? vaffö har int nåt twintiptest gjorts???? saknar även en del carvingskidor. inga salomon eller elan carvers ä testade bl a. å vafför ä d bara långa å tunga pers som har teståkt????
Till nästa säsong:
SKÄRPNING FREERIDE!!!!!!

freeride - Skidtest 2002
Vart tog tjejerna vägen? Nu är jag ur trött på svenska skidkillars diskriminering av tjejer. Jag är trött på att tjejer aldrig ses på annat sätt an något som förgyller backen eller man stöter på. Nu får man inte ens se dom i skidtest. Vi är många som älskar skidåkning och vi har andra förutsättningar och krav på bra skidor. Nej, det får bli Kanadensiska och Amerikanska test igen. Dom har iallfall ingen diskriminering.

freeride - Skidtest 2002
RÄJSLAGG vill jag ha!
Såna som man SKÄR IS med.
Atomic (ok ok, 10.22 är testad), Ross, Dynastar, Fischer, Elan, Nordica, Blizzard, $$$-K2, Stöckli, Völkl
...hela bunten!
OCH det ska va en raceåkare som kör, så dom vet vad dom snackar om.
Är det nåt som A-garaget kan är det race, så kom igen!
Tack för ordet.

freeride - Skidtest 2002
Jag tycker att det är ett klockrent initiativ av Freeride.nu att göra detta test! Att det sedan saknas några lagg kan jag väl hålla med om. MEN man kan även läsa följande i inledningen av testet-->>

"Testet är utfört tillsammans med alpingaraget i Stockholm och kommer att uppdateras och förbättras under hela vintern."

//Jörgen

freeride - Skidtest 2002
Kan hålla med om att det saknas bredd på testet och att det saknas en del FETskidor tex Völkl G4, MEN man får tänka på förutsättningarna: Freeride.nu är en gratissida och det är otroligt att de kan publicera ett så avancerat test ändå. Dessutom står det " kommer att uppdateras och förbättras under hela vintern" för de som orkat läsa hela testet.

Så innan alla börjar gnälla om hur kass det är och testen i amerikanska tidningar som kostar 80 spänn på interpress är bättre, så tänk lite. Det är en gratissida som ska hållas igång av Johan och medlemmarna själva, så bidra med ett eget skidtest om ni tycker detta var för kass. Och Johan ska ha cred för att orka göra denna superbasida.

>> radikala rAgnar <<

freeride - Skidtest 2002
Dax att jag kommenterar testet jag skrivit och era inlägg. Mycké skitsnack från många gnällspikar i början, men nu börjar det komma in en del vettiga kommentarer. Jag har inga problem att ta kritik, så skriv vad ni tycker. Jag kan hålla med om att det vore bättre med 1000 olika skidmodeller och 1000 olika testpersoner, men tyvärr kan jag inte ta fram ett sådant test. Freeride.nu drivs till 95% av min bror Johan och resten står jag för. Både han och jag har heltidsjobb och ska freeride fortsätta att vara nätets bästa skidsite så är det faktiskt upp till oss alla. Freeride drivs alltså inte av någon fet redaktion som får betalt.

Det har testats fler modeller och som jag redan har skrivit kommer skidtesten att uppdateras med flera modeller lite senare. Ett tips, gör din egen recension på freeride om du inte håller med om det som skrivs.

Kul att ni finns och att ni skriver vad ni tycker.

Love peace and understanding !

-Martin Åkesson-

freeride - Skidtest 2002
Gudda" alla heroes!
Ett av höstens stora nöjen har under ett antal år varit, att läsa tester på aktuell ny utrustning. Åtskilliga Svenska, Amerikanska och tyska blaskor har passerat ens händer i oktober-november under åren. Om man har haft tur, har man kanske kunnat provåka några av nyheterna på vårkanten, men det är ändå testerna på hösten som är den stora grejen. När sen internet blev en realitet, blev det om möjligt ännu roligare. Ni trogna surfare känner förmodligen till de bästa siterna redan, men bl a skinet.com:s stora hösttest har jag alltid tyckt varit mycket informativ. Vitsen är ju att samla information från många olika källor. Det är ju inte alltid som man har möjlighet att testa utrustning innan säsongen redan är ett faktum (plus att man definitivt inte har åkt upp sig i nov-dec).

Så jag uppskattar verkligen Freeride"s och Alpingaragets test. Jag läser den gratis och med glädje. Fortsätt så! Uppskattar också presentationen av testmanskapet.

...och så damp ju senaste ÅS, MED 2002-års skidtest, ner i lådan idag också. Tror jag läser den nu...

Eder
Ace D G

freeride - Skidtest 2002
Jag håller med JCM här.

En mer allmän not är följande:
Det intressanta med tester är att en riktigt duktig testare kan förstå hur en skida kommer kännas även för andra än han själv och ge mycket specifika kommentarer om skidan. Det tråkiga är dock att nästan inga "vanliga" åkare över huvud taget har en aning om vad han eller hon egentligen vill ha för egenskaper i en skida. Dessutom vet han/hon knappast vad "lite mjuk precis framför bindningen" innebär i praktisk åkkänsla.

För mig räcker det för övrigt att gå in i affären och bända lite på prylarna för att förstå hur de kommer kännas på snö.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Monokungen.

freeride - Skidtest 2002
Angående testet!

Jag tycker för det första att det är fruktansvärt illa att vissa "gnällspikar" går på som de gör! Detta är trots allt en gratissida med massor av bra information och funktioner. Ett skidtest, även om skidvalet inte passar alla användare är väl endå bara en positiv grej, eller? Själv tycker jag oxå att det är kul att läsa om breda skidor, twintips o liknande. Förhoppningsvis kommer testen att kompleteras med info om dessa skidtyper, eller får jag helt enkelt betala för en tidning med en sådan test om jag vill ha en.

För det andra är det synd att man behöver förlita sig på tester så mycket , eftersom det inte ges så många tillfällen att testa skidor.

Freeride har gjort ett bra jobb tycker jag och hoppas att ni inte tappar inspirationen till att fortsätta att lägga ner tid och intresse för denna enastående bra hemsida.

Tack för ordet!

Martin

freeride - Skidtest 2002
såg att ni saknar feta och twins, så jag passar på att slänga upp lite hederligt spam som ingen kan må särskilt dåligt av... på scandinavian freeskiing network finns ett test med 26 av årets fetingar och twintips. Fast inget speciellt tjejtest, sorry Marika.
Håll till godo.

http://www.sfnet.nu

oscar, sfnet.nu

freeride - Skidtest 2002
Ok, det var en hel del gnäll om det här skidtestet. Här kommer min lilla åsikt. Jag tycker konceptet sparkar röv med ÅS testet. Bra att även fetingar får vara med i ett skidtest. Tycker även det är bra att det är riktiga åkare som testat skidorna och inga sparvar på 65 kg. Gissar även att alla i testet åker rölven av mig och som den wannabe jag är följer jag alltid de som är bättre. Själv åker jag på ett par pocketar å jag håller med testet, de är lättåkta och blalbla, men de är även jävligt mjuka och nervösa i högre farter allra helst om man som jag, ofta klantar till det och hamnar med lite bakvikt. Då finns det inget där som kan rädda en å så ligger man där me snö innanför tröjan.
Jaja, jag gillar freeride.nu å jag gillar även skidtestet, fan det ärju gratis!!

freeride - Skidtest 2002
Jag tycker att skidtestet var bra i det stora hela, men håller med tidigare inlägg om att det saknas tjejer! För att få ut så mycket som möjligt av ett test bör man kunna identifiera sig med någon av teståkarna. Som tjej på 60 kg blir det svårt i det här testet...

Men, som sagt, i övrigt bra, det är något att jämföra med när man läser andra test.

freeride - Skidtest 2002
Ärligt talat tycker jag att det är imponerande att en sajt med så knappa ekonomiska resurser (av antalet betalande annonser att dömma, jag vet ju inte om Åkessonbröderna är shejkar i turban) kan göra ett test som känns jämförbart med Åka Skidor. Det är ett bra betyg för Freeride och Åka Skidor får tolka det som de vill. Deras test var trots allt bättre än i fjol för den som minns det.

Bra jobbat! Go big!

freeride - Skidtest 2002
Gud vad fint. Här rasar alla mina favoriter in på en gång. Jätteglad blir jag, är jag - och kommer att vara länge till.

Solen skiner, palmerna vajar och arbetsdagen på cirkusen är över för denna gång. Nu är det bara att gå hem och plugga inför tentan i eldslukning.

freeride - Skidtest 2002
Jag fattar inte vad ni menar med "Lättåkt, men inget för yngre killar med lite kraft i bena.". Alla jag pratat med tycker det är en utmerkt freeride skida för folk som är lite aggresivare. Denna skida är väl ändå hårdare än X-scream-series (den gula) och mer stabil vid högre farter ??

/ Stefan

freeride - Skidtest 2002
Jag har varit ägare till både Xscream Series (gula) och Xscream Pilot (gröna).

Förutom att Piloten kändes tyngre så tyckte jag också att de var
tamare än sina föregångare.
Skutet ut ur sväng mindre och på något vis mindre stabila.
Om det inte beror på mig så skulle jag nog gissa på bindningen.

Gissa om jag ångrade mig......:-(

freeride - Skidtest 2002
Okej, som jag förstått det dock ska scream pilot 10 (årets modell) vara betydligt hårdare än förra årets!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp