Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride slope
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dustbin_Dan" data-source="post: 857349" data-attributes="member: 28198"><p>En skida designad för att tillhöra "freeride slopesegmentet" borde ha egenskaper för att funka för all piståkning. Från hård sprutsnö till slaskpucklar och vårsnö. Skidan ska funka i korta och längre svängar. Tänker mig att radien ligger på runt 18m men skidan ska vara snäll nog för att man ska kunna ta ner svängradien och sladda ur sväng när omständigheterna kräver. Att bränna stora svängar på skär i Gästrappet på kvällsskidåkningen i 90 blås ska dom också palla för. Man borde helt bortprioritera egenskaper för offpist och lössnö. Är det läge för offpist så har man andra redskap att tillgå. Detta är ingen onequiverskida. Designen ska inte påminna om wc-racemodellerna utan mera om företagets park eller offpistlagg. </p><p>Bra exempel tycker jag att Armada Triumph och Extrem Bullet(gamla sw-modellen) är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dustbin_Dan, post: 857349, member: 28198"] En skida designad för att tillhöra "freeride slopesegmentet" borde ha egenskaper för att funka för all piståkning. Från hård sprutsnö till slaskpucklar och vårsnö. Skidan ska funka i korta och längre svängar. Tänker mig att radien ligger på runt 18m men skidan ska vara snäll nog för att man ska kunna ta ner svängradien och sladda ur sväng när omständigheterna kräver. Att bränna stora svängar på skär i Gästrappet på kvällsskidåkningen i 90 blås ska dom också palla för. Man borde helt bortprioritera egenskaper för offpist och lössnö. Är det läge för offpist så har man andra redskap att tillgå. Detta är ingen onequiverskida. Designen ska inte påminna om wc-racemodellerna utan mera om företagets park eller offpistlagg. Bra exempel tycker jag att Armada Triumph och Extrem Bullet(gamla sw-modellen) är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride slope
Tillbaka
Topp