Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride split? någon som åkt på dessa, många i offpist Alperna testat, ge ett utlåtande eller YouTubes tips (informativt ej comers)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1278411" data-attributes="member: 136280"><p>Jag tolkar det som att du tänkt topptura med splitboard trots att du är ”ganska kass” (dina ord) på att åka bräda. </p><p>Dålig idé enligt mig. </p><p>Jag tycker du lär dig åka bräda först och sen fixar utrustning för att tura med bräda. Ev köper splitboard men lär dig åka innan du ger dig iväg på bergen. (Liftnära turer syftar jag inte på) </p><p>Åka i pist och lössnö är en sak men att hamna på en vindpinad bergssida på bräda utan att kunna hantera den är ingen höjdare. </p><p>Sen förstår jag inte tänket att en bräda funkar för en skidåkare i lössnö”. Det är inte samma sak att åka bräda som skidor ( jag har åkt båda i många många år) . </p><p>Jag tycker du ser till att lära dig åka bräda ordentligt så blir det både roligare och säkrare för dig på bergen. </p><p>Framförallt roligare då bräda är roligare varje dag i veckan. Bortsett från toppturande då jag föredrar skidor : ) </p><p>Hoppas du hittar bräda som du blir nöjd med och får möjlighet till mycket åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1278411, member: 136280"] Jag tolkar det som att du tänkt topptura med splitboard trots att du är ”ganska kass” (dina ord) på att åka bräda. Dålig idé enligt mig. Jag tycker du lär dig åka bräda först och sen fixar utrustning för att tura med bräda. Ev köper splitboard men lär dig åka innan du ger dig iväg på bergen. (Liftnära turer syftar jag inte på) Åka i pist och lössnö är en sak men att hamna på en vindpinad bergssida på bräda utan att kunna hantera den är ingen höjdare. Sen förstår jag inte tänket att en bräda funkar för en skidåkare i lössnö”. Det är inte samma sak att åka bräda som skidor ( jag har åkt båda i många många år) . Jag tycker du ser till att lära dig åka bräda ordentligt så blir det både roligare och säkrare för dig på bergen. Framförallt roligare då bräda är roligare varje dag i veckan. Bortsett från toppturande då jag föredrar skidor : ) Hoppas du hittar bräda som du blir nöjd med och får möjlighet till mycket åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride split? någon som åkt på dessa, många i offpist Alperna testat, ge ett utlåtande eller YouTubes tips (informativt ej comers)
Tillbaka
Topp