Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Freeride stance
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_p" data-source="post: 613498" data-attributes="member: 91876"><p>Visst att man kan ha en bred stance och tycka att det är bekvämt kanske, men när man tenderar att se skitnödig ut så står man för brett! </p><p>Jibb och park lägger jag mig inte i, men om man vill greppa en hård pist så måste man ha tryck på brädan, och om man står med smalare stance så får man mer vikt koncentrerat. </p><p>Står man bredare så får man hälften av vikten fast på två punkter. Det kanske greppar, men det svänger inte lika mycket som centrerad vikt gör.</p><p>Bredden på stancen bör harmonera med bredden på axlarna, plus-minus lite vad man känner för. </p><p>Sedan om man vill stå centrerad på brädan eller lite längre bak är väl mer vilken åkstil man prioriterar.</p><p>Jag står gärna en bit bak och får därigenom fart ur svängarna, sån är jag!</p><p></p><p>Hur som hellst så är det ju bara att prova, och när man är nöjd så drar man åt skruvarna ordentligt och njuter!</p><p></p><p>Kanske lite till hjälp! <a href="https://www.youtube.com/results?search_query=stancefind&search_type=&aq=f" target="_blank">https://www.youtube.com/results?search_query=stancefind&search_type=&aq=f</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_p, post: 613498, member: 91876"] Visst att man kan ha en bred stance och tycka att det är bekvämt kanske, men när man tenderar att se skitnödig ut så står man för brett! Jibb och park lägger jag mig inte i, men om man vill greppa en hård pist så måste man ha tryck på brädan, och om man står med smalare stance så får man mer vikt koncentrerat. Står man bredare så får man hälften av vikten fast på två punkter. Det kanske greppar, men det svänger inte lika mycket som centrerad vikt gör. Bredden på stancen bör harmonera med bredden på axlarna, plus-minus lite vad man känner för. Sedan om man vill stå centrerad på brädan eller lite längre bak är väl mer vilken åkstil man prioriterar. Jag står gärna en bit bak och får därigenom fart ur svängarna, sån är jag! Hur som hellst så är det ju bara att prova, och när man är nöjd så drar man åt skruvarna ordentligt och njuter! Kanske lite till hjälp! [URL]https://www.youtube.com/results?search_query=stancefind&search_type=&aq=f[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Freeride stance
Tillbaka
Topp