Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="janne73" data-source="post: 1071908" data-attributes="member: 122817"><p>Freeride, publicera gärna nyheten (tveksamt nyhetsvärde dock). Men ta bort reklamfilmen. </p><p>Nu går ni ju bara detta företags ärenden!</p><p>Olagligt i Sverige och ni har ett ansvar att inte förknippa skidåkning med droger. </p><p></p><p>Dekadent: "om du inte vill använda det gör det inte". </p><p>Visst. Helt rätt. Funkar på dig och mig. Men - varför görs reklam överhuvudtaget? För tvättmedel, för energidrycker osv?</p><p>Varför använder man ofta förebilder? Varför står Pernilla Wiberg och Kajsa Bergqvist i TV och äter risgröt med sylt?</p><p>För att påverka en målgrupp. Vem är målgruppen här?</p><p>Ungdomar i 13-18 års åldern kanske inte har samma livserfarenhet att ta rätt beslut? </p><p>Jag skiter i om TH röker - men vill inte att det ska glorifieras. Och tjänas pengar på våra ungdomars hälsas bekostnad. </p><p></p><p>Gazza1: Mkt bra formulerat.</p><p></p><p>simon_tjernstrom: Missar poängen. Publicera gärna nyheten. Men publicera inte reklamfilmen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="janne73, post: 1071908, member: 122817"] Freeride, publicera gärna nyheten (tveksamt nyhetsvärde dock). Men ta bort reklamfilmen. Nu går ni ju bara detta företags ärenden! Olagligt i Sverige och ni har ett ansvar att inte förknippa skidåkning med droger. Dekadent: "om du inte vill använda det gör det inte". Visst. Helt rätt. Funkar på dig och mig. Men - varför görs reklam överhuvudtaget? För tvättmedel, för energidrycker osv? Varför använder man ofta förebilder? Varför står Pernilla Wiberg och Kajsa Bergqvist i TV och äter risgröt med sylt? För att påverka en målgrupp. Vem är målgruppen här? Ungdomar i 13-18 års åldern kanske inte har samma livserfarenhet att ta rätt beslut? Jag skiter i om TH röker - men vill inte att det ska glorifieras. Och tjänas pengar på våra ungdomars hälsas bekostnad. Gazza1: Mkt bra formulerat. simon_tjernstrom: Missar poängen. Publicera gärna nyheten. Men publicera inte reklamfilmen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Tillbaka
Topp